Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Alltså vårt bostadsbolag (om man nu kan kalla det det) är nog det sämsta, virrigaste företaget i världen. Vår nya lägenhet som vi haft i flera veckor utan att bo där, saknar kyl för den har stått i ett förråd pga förra hyresgästen hade en egen kyl. Nu är tydligen kylen i förrådet borta. Innan den jävla vaktmästaren (som fö väckte mig, ska säga till att dom inte får gå in utan tillstånd från och med nu - han öppnar alltid pm man inte öppnar dörren) fattade vilken lägenhet vad skulle till och hur allt låg till var jag nära att mörda honom. Sen började han babbla om att beställa en ny kyl, vilket hade varit ok om det inte var för att vi ska flytta till helgen och kommer behöva en kyl. Så nu får sambon ringa och skälla lite, jag kommer få ett nervsammanbrott om jag måste prata med en till person som inte fattar vad man säger. Ååh!

• Momalicious

Majorima: kallade inte dig töntig (inte för att du ska säga nåt eftersom du kallade mig skenhelig) utan jag sa att det var töntigt att säga att en kristen tradition är mer kristen än en annan. Jag firar inte heller jul och tänker på Jesus och sånt för jag är fortfarande inte troende men det är fortfarande en kristen tradition och så är det bara.
    Dessutom säger du inte bara din åsikt utan du ifrågasätter varför jag gör som jag gör och hela tiden ska säga att mitt val är fel. Jag säger inte att det är fel av dig att inte döpa ditt barn (vilket jag inte tycker) men du säger att det är skitfel att välja dop åt sina barn och att man är skenhelig om man inte är troende. Inte speciellt schysst.

• Momalicious

Mammasmurfen och willes mamma: ja fy sjutton! Hade varit underbart med hus!
    Nån renovering blir det inte då vi ska flytta till ännu större om några månader. Känns onödigt då ;)

• Momalicious

Ger nu officiellt upp tanken på sömn. Vaknade halv sju av att sambon var uppe. Kunde inte somna om. När han gick började jag må fruktansvärt illa och kunde såklart inte sova då heller. Precis när jag somnat om så kommer vaktmästaren och ringer på dörren, inte en gång, inte två gånger utan ca 10 gånger. När jag går upp för att låsa upp så hör jag att han låser upp själv och skriker efter min sambo. Han är gammal och tror att bara min sambo bor här i princip och att min sambo bestämmer allt. "Du kan väl fråga Tomas när han har bestämt vilka tapeter han ska ha?" sa han när vi flyttade in. Då sa jag "JAG kan faktiskt upplysa dig om att VI inte har bestämt vilka tapeter VI ska ha ännu". Ja. Gubbjävel helt enkelt. Sen att han är inkompetent gör det ju inte bättre heller.. 

Iaf. Sen när jag legat vaken en bra stund efter det så ringer min sambo precis när jag somnat om. Och sen samma sak en gång till. Nu har jag sjukt ont i huvudet och är hungrig och förbannad. Ska äta frukost och sen ska jag packa flyttlådor fastän jag egentligen inte orkar.
    Allt går så bra för mig just nu känner jag ;) 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    mamma smurfen skrev 2010-10-26 10:53:53 följande:
    (kan inte låta bli att småle)

Din stackare...ibland e de bara FÖR djävligt!
    När jag har sådanna dagar så "unnar" jag mig något...vad som, men bara de gör LIVET  liiite bättre så är de värt de=) 
    Haha jag vet, tycker själv det är smått komiskt men fan vad arg man blir! Jag ska unna mig glögg sen, för det är jag riktigt sugen på! :) 
  • Momalicious

alltså herregud, jag försökte börja flyttpacka förut. lyckades åstakomma en flyttlåda med prydnadssaker. och nu då? känner mig helt lost haha. var börjar man? jag har ju flyttat massvis med gånger innan men på nåt sätt har jag ingen aning om var jag ska börja nu. och det känns omöjligt!

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-26 13:54:49 följande:
    *Fniss* du e ju gravid kvinna ta det du kan börja från köket och sen går du till vardagsrummet och sen sovrummet ta lite här o där det du inte eller ni inte behöver just innan ni flyttar.
    Spara det som är änklast och som ni måste verkligen ha
    Jo jag vet ju hur man gör alltså, det är mest det att allt känns för jävla jobbigt och jag orkar inte haha. Orkar inte ens packa kläder känner jag. Ska nog ta mig en skön tupplur och sedan plugga teori istället.
  • Momalicious

Håller på att få ett nervsammanbrott eller nåt. Får inte sova. Antingen måste jag kissa eller så ligger jag obekvämt (går ju för fan inte att ligga bekvämt) eller så har jag värk någonstans.. Inte speciellt kul när man ska upp nu och fastän jag la mig vid nio och var svintrött så har jag inte sovit mer än 4-5 timmars avbruten sömn.

• Momalicious

Jag tror faktiskt jag ska testa hallonbladste också. Om det är gott. Känner mer och mer att jag skiter i om han kommer i december (bara inte julafton) för jag orkar inte vara gravid mer :( mår illa nu igen, fy sjutton.

• Momalicious

Alltså, att sitta i en busskur i ytterby i ösregnet känns sådär kul. Tåget går om 22 minuter :( iiiiiiskallt!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)