Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-12-29 17:39:58 följande:
    jag ger bröstet och ersättning på kvällen bara.
    ar sempers 1.
    Se till att det är ett litet hål på dinappen bara så det inte kommer för fort eftersom ersättningn är väldigt tunn.
    Finns i vanliga mataffärer både ersättning, nappflaskor och dinappar
    Ok. Vi ska åka till ica imorgon. Får se vad jag hittar där! =) Hittade jättegot vin på ica. Va bra, slipper man åka till bolaget när man vill ha vin! =)

Hur är det med bindor ni som blöder mkt? Hur många droppar är bra o köpa? Max? Tänkte köpa he både dag o nattbindor så man har. Man vet aldrig när plutten vill titta ut! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-29 18:21:56 följande:
    Blödde denna gången inte mkt alls bara några få droppar lyckliga jag
    Men när jag blöder i vanliga fall mens ja då blöder jag mycket kraftigt och då måste jag ha dubbel lag på bindorna.
    Då har jag max ++ på bindorna.

Det bästa är att köpa max natt bindor och vanliga plus bindor för dagarna.
    Men ta med dig massa bindor från BB oxå bra att ta

Haha vi har inte bolag i danmark här köper man alla sprien från en vanlig mataffär bakom kassan
    Jag har inte mkt blödning när jag har mens. Olika från gång till gång. Ibland har jag medel storleken på tampongen o ibland den största. =)
    Ok, tack! =)

Som i kina, där finns spriten längst bort i mataffären. Försökte fråga om åldersgräns men de är inte så duktiga på engelska! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Emelle skrev 2010-12-29 19:25:57 följande:
    Jag ger bara ersättning. Använder NAN och är mycket nöjd.
    Jag har köpt paketet på Willys men det finns i vilken matbutik som helst.
    Billigare på willys? =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    linn78 skrev 2010-12-29 22:20:46 följande:
    Majorima, är det någon som vet vad som hänt med henne?
    längesen hon skrev :/
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Ang ersättningen som jag frågade om igår så var vi på ica idag o titta på NAN som ni nämnde, men den innehåller fiskolja och jag tål inte fisk så den ville jag inte köpa. Köpte ett annat märke utan fisk o på den stod det att man ska smaka av innan man ger barnet eller droppa på armen o gör jag det om det är fisk i så mår inte jag så bra sen! =)
    Köpte dag bindor med fyra droppar o nattbinda med fem droppar. Svårt o veta vad man ska köpa när man inte vet hur mkt man kommer o blöda =)
    I augusti vägde jag 63 kg idag när bm vägde mig vägde jag 77kg! Hua! Tjockis! =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Ang ersättningen som jag frågade om igår så var vi på ica idag o titta på NAN som ni nämnde, men den innehåller fiskolja och jag tål inte fisk så den ville jag inte köpa. Köpte ett annat märke utan fisk o på den stod det att man ska smaka av innan man ger barnet eller droppa på armen o gör jag det om det är fisk i så mår inte jag så bra sen! =)
    Köpte dag bindor med fyra droppar o nattbinda med fem droppar. Svårt o veta vad man ska köpa när man inte vet hur mkt man kommer o blöda =)
    I augusti vägde jag 63 kg idag när bm vägde mig vägde jag 77kg! Hua! Tjockis! =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Grattis till sonen! Skål

En anna fråga till er som har en plutt. Glömde fråga bm när jag var där idag. Hur stor ska kudden i sängen vara? Obestämd

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2010-12-30 19:18:47 följande:
    det finns kuddar för nyfödda om man vill ha kudde.

Olivia sover på mage så hon har ingen kudde
    Var finns dom? BM sa att de ska sova på rygg........ Obestämd
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2010-12-30 19:41:14 följande:

har faktiskt ingen aning o var de finns, tror de finns i barnvagnsaffärer där de säljer de det mesta.

Jo rek är att de ska sova på rygg för att när de är så små kan de inte lyfta på huvud om de hamnar med ansiktet neråt i madrassen och då finns risken att de kan kvävas.

Oliva rättar till det själv om hon hamnar med ansiktet neråt just för att hon har sån stark nacke.

Om bebisen har ont i magen kan man lägga barnet på mage (under övervakning om de annars sover på rygg) typ när man bytt blöja, då tränar de nacken + att  när de försöker ta sig fram masserar magen så att de kan rapa eller fisa eller vad de nu behöver.

Ok!
    Bra tips, tack. Jag vet ingenting om hur man tar hand om ett barn o jag har ett snart. Hua. Tur man pratar med folk som kan o har goa vänner som har barn! =)
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)