Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-01-11 19:25:45 följande:
    Majorima- hittade en som kostade 990 kr, tycker nog det är värt det. Har ju en dotter som måste till dagis, även om inte det är framkomligt med vagn. Har problem med ryggen och vill inte utsätta min rygg för dum belastning. Dessutom går vi mkt skogspromenader när det inte e snö, så jag lägger hellre ut lite o kan använda länge :) det är ju en engångskostnad.( finns på Blocket oxå)
    Se om du kan prova sjal innan du köper en, alla trivs inte med sjal :)
    Ja absolut, kommer säkert vara värt alla slantar. Bara att man är så förbannat snål, haha.. Tungan ute
  • Karttikeya

Åh så fin han är! Hjärta

Jag vägde mig precis. 20 kg! har jag gått ner, helt otroligt. Är två veckor sedan förlossningen i morgon. Bara 4 kg kvar av gravidkilona nu, resten tar vi sen haha.

Har en del vätska kvar också och det är ju kväll. Borde väga mig på förmiddagen i morgon och se om det är någon skillnad Flört

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-12 03:10:19 följande:
    Wow majorima! Tyckte att det var bra för mig att ha gått ner 15 kg på åtta dagar men ni har det stått still sen dess. 35 kg till min målvikt. Eller det beror på muskelmassan iofs.

En fråga: Elliot har fått ersättning tre gånger. Förstagången gick det fint, andra och tredje kaskadspydde han efteråt. Kan det vara att han föräter sig eller så? Hans pappa har avbrutit och rapat ett par gånger precis som när vi ammar (då har det också hänt ett par gånger). Hm...

Tycker förövrigt att allt luktar bebisspya nu, delvis paranoia tror jag
    Det kan säkert vara så att han föräter sig, Tim gjorde det i början också men han kaskadspydde iof inte utan det var mer överflödet som kom tillbaka. Tänk på att ta pauser så att han verkligen känner efter om han är hungrig, det funkade för oss. Nu gör jag inte så längre, men han är duktig själv på att säga till när det är stopp.

Ja, jag är oerhört nöjd. Och hörrni tjejer! Kom nu ihåg att jag har MASSOR att ta av sedan innan! Vill inte få någon att må dåligt. Gick som sagt upp 24 kg under graviditeten och har ungefär lika mycket övervikt redan innan. Jag är väldigt tacksam över att dessa kilon formligen rinner av mig för jag har lång väg att gå sedan.. Min målvikt är inte ens "lämplig" om man räknar BMI, då borde jag räkna bort 10 kg till ungefär. Är 175 cm och vill väga 85 kg till att börja med. Jag är grymt snygg med lite hull nämligen (haha). Så det betyder att jag har 22 kg kvar att gå ner i vikt från mina 107 kg nu. Första delmålet är 99 kg.. Flört

Kämpa på allihopa.
  • Karttikeya

Bwääähh. Jag behöver börja TRÄNA! Blir så slut i nacken, axlarna och bröstryggen av att bära på Tim. Har whiplash sedan innan så är ju inte direkt stark tyvärr.

Lille Tim har varit lite kinkig idag, jag misstänker att han har problem med gaser i magen. Han blir såå nöjd när han fått bajsat också, innan det verkar det vara jobbigt för honom.

• Karttikeya

Börjar nog få "rutin" på detta nu. Men man ska väl inte säga något. Idag började Martin jobba, känns jättekonstigt att vara själv med Tim. Men han har varit nöjd idag och vaken sedan 9 till nu! Att han orkar, hihi. Har småplockat lite och i morgon tänkte jag dammsuga om det går lika bra då Tungan ute Små steg mot hälsan tar jag nu, men känner att jag mår väldigt bra till skillnad för bara en vecka sedan.

Stort grattis till alberta! Äntligen! SkrattandeSkrattande

• Karttikeya

Om du har feber i så många dar av en infektion i tån så behöver du antibiotika. Jag skulle gå till läkaren oavsett, långvarig feber är aldrig bra.

• Karttikeya
    mamma smurfen skrev 2011-01-18 15:23:39 följande:
    hej tjejer...

skrev i lördags att sambon åkt på magsjuka....den svåra sorten...han vart riktigt dålig hela lördagen, satt med spann på toa.... Så förstår ni...
    Trodde verkligen jag klarat mig, men inatt vart det min turKräks 
    frossa å febertoppar växlat med toa besök..å givtvis e mina grabbar hemma denna veckan...HOPPAS verkligen att barna klarar sig...spec Lillan... 

Har lyckats få imig lite vatten å avslagen cola nu...så verkar som att jag är på bättringsvägen iaf...

Det värsta är att de svider så förbannat  där bak..iom sfinkersprickan....

är det 72 timmar efter det sista symptomen som man kan smitta? eller e de 72 från de FÖRSTA? 
    48 timmar efter sista symptom brukar man säga, men jag skulle vilja påstå att smittan håller i sig längre än så.. Magsjuka är inge skoj, lider med dig! Hoppas den lille klarar sig.
  • Karttikeya
    pickaboo skrev 2011-01-19 09:45:37 följande:
    Moma: nålsticl i bröstvårtan kan vara svamp. Har din lille torsk på tungan?

Här kan vi kallt konstatera att även vår andra dotter har kolik... För jävla jobbigt! Inte mycket som hjälper och mannen är sönderstressad...

Jag får inte sova tillräckligt och mjölken rinner inte till när jag stressar upp mig när lillasyster skriker.
    Har fått syntocinon utskrivet för att utdrivningsreflexen ska komma igång.
    Stor styrkekram till er!
  • Karttikeya

Igår invigde vi barnvagnen, pinsamt att vi inte tagit oss ut tidigare! Men jag kände änna varför när jag kom hem.. Vart HEEEEEEEEEEELT slut bara av 20 minuters promenad.. Visst, det var backar o grejer men ändå! Har mycket att jobba med här om man säger så, usch.

Idag ska vi till bvc, så vi tar vagnen igen. Den är jättetrevlig att köra. Jag har bävat lite inför att köra barnvagn eftersom jag är så klumpig, men den är jätteenkel att köra, skönt! Ska bli intressant att se hur siffrorna ser ut idag Glad

Svar på tråden December Bebis 2010 :)