Inlägg från: nurse |Visa alla inlägg
  • nurse

Var på tidigt VUL idag, tillbaka flyttad 2v?!

Jag blev tillbakaflyttad nästan 3 veckor totalt. Det visade sig att jag haft ägglossning då jag egentligen skulle haft mens. Jag plussade i v.2+6, dvs 6 dagar efter äl. Det kan skilja många dagar från person till person när ägget släpper, hur lång tid det tar innan det blir befruktat, hur länge det "vandrar" innan det till sist fäster i livmodern... Detta kan variera jättemånga dagar! Och det är först när det fäst som hcg går ut i blodet och man kan testa sig. Så det kan mycket väl stämma för dig, tror inte du behöver oroa dig. Men man känner sig lite snopen när man blir "snuvad" på flera veckor... Det är väl därför man inte får ett "exakt" BF förrän v.18-20 på RUL eftersom det kan skilja/variera så mycket innan dess. 1 mm felmätning ger ju flera dagars felmarginal.... Suck det är verkligen en djugel!

• nurse

Enligt FL´s uträkning skulle jag ha BF i slutet av augusti. Efter första VUL fick vi BF 6 sept. Efter andra VUL fick vi 12 sept. På RUL fick vi BF 18 sept. Han föddes den 23 sept =)

Svar på tråden Var på tidigt VUL idag, tillbaka flyttad 2v?!