• Stårschan

Vad är flört?

Vi verkar ha lite olika syn på vad en flört egentligen är. Här är ett gäng olika alternativ. Har du någon bättre definition så skriv den i tråden!

Panem et circenses - eller chips och Idol?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är flört?
  • lightfish

Bara för att jag kollar i skyltfönstret betyder inte att jag går in och känner på varan
    /I ett lyckligt förhållande sen över 6 år tillbaka

• Ahdela
    lightfish skrev 2010-04-07 09:23:07 följande:
    Bara för att jag kollar i skyltfönstret betyder inte att jag går in och känner på varan /I ett lyckligt förhållande sen över 6 år tillbaka
    Bästa förklaringen jag sett!
  • Ahdela

Eller som en killkompis till mig säger "Man kan gå på stan och bli hungrig men man går ALLTID hem och äter" :-P

• Caranlachiel

"En flört" för mig är ett kortare förhållande/romans.

"Att flirta" däremot kan vara flera av ovanstående, eller bara att lite retsamt skoja med varandra.
    Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Stårschan
    Caranlachiel skrev 2010-04-07 09:53:03 följande:
    "En flört" för mig är ett kortare förhållande/romans. "Att flirta" däremot kan vara flera av ovanstående, eller bara att lite retsamt skoja med varandra.
    Det har du ju rätt i! Min man började förresten som en semesterflört.
    Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • annca
    Caranlachiel skrev 2010-04-07 09:53:03 följande:
    "En flört" för mig är ett kortare förhållande/romans. "Att flirta" däremot kan vara flera av ovanstående, eller bara att lite retsamt skoja med varandra.
    Ungefär så jag skulle formulera det också.
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • lightfish
    Ahdela skrev 2010-04-07 09:51:54 följande:
    Eller som en killkompis till mig säger "Man kan gå på stan och bli hungrig men man går ALLTID hem och äter" :-P
  • Handen

Hm. Gillar era definitioner! Men jag har svårt att säga att jag någongång flörtat... Kanske om man räknar <a href="www.edarling.se/guide/dejting">dejting på nätet</a>, men annars..nej. Vet inte riktigt hur jag skulle bete mig.

• Majakattan

FLIRT är för mig = Att visa att man tycker att en person är attraktiv, utan att förvänta sig att det ska leda någonstans.

FLÖRT är för mig = en fästing

Svar på tråden Vad är flört?