• Stårschan

Vad är flört?

Vi verkar ha lite olika syn på vad en flört egentligen är. Här är ett gäng olika alternativ. Har du någon bättre definition så skriv den i tråden!

Panem et circenses - eller chips och Idol?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är flört?
  • Sencha

Det behöver inte ha något med sex eller sexuellt att göra. Det är mer ett sätt att vara, ett sätt att agera, och behöver inte ha några avsikter alls.

Sedan är det så olika vad man gör och hur det uppfattas. Jag tror säkert att en del personer genom åren tyckt att jag flörtat järnet på dansgolvet. Medan jag tycker att jag dansat fullt ut, utan begränsningar, med själ och kropp och hjärta, och de som i övrigt funnits där har varit en del av helheten och känslan.

(Inser att det jag skriver förmodligen inte blir sammanhängande begriplig läsning för någon - så jag lägger ner )

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Stårschan
    Sencha skrev 2010-04-07 12:51:00 följande:
    Det behöver inte ha något med sex eller sexuellt att göra. Det är mer ett sätt att vara, ett sätt att agera, och behöver inte ha några avsikter alls. Sedan är det så olika vad man gör och hur det uppfattas. Jag tror säkert att en del personer genom åren tyckt att jag flörtat järnet på dansgolvet. Medan jag tycker att jag dansat fullt ut, utan begränsningar, med själ och kropp och hjärta, och de som i övrigt funnits där har varit en del av helheten och känslan. (Inser att det jag skriver förmodligen inte blir sammanhängande begriplig läsning för någon - så jag lägger ner )
    Jag är dansmänniska, så jag förstår vad du talar om.
  • Puchahontas

Annat:
    För att få lite bekräftelse.

Det betyder definitivt inte att det måste leda till något! Tänk vad jobbigt om man flörtar med busschauffören eller någon som sitter i kassan på ICA i en stad 40 mil bort...

• Stårschan
    Puchahontas skrev 2010-04-07 13:09:48 följande:
    Annat:För att få lite bekräftelse. Det betyder definitivt inte att det måste leda till något! Tänk vad jobbigt om man flörtar med busschauffören eller någon som sitter i kassan på ICA i en stad 40 mil bort...
    Men det är rätt mysigt om man ses igen två år senare och bara ger varandra en blick och ett leende som säger "Härligt att se dig igen!"
  • Superbia

Flera av ovanstående. Dock inte alternativet att man connectar på något plan, det ser jag mer som en vänskapsgrej isåfall. Att flörta anser jag innebär att man visar sig tillgänglig, försöker få med sig någon hem, medvetet charmar någon annan för sexuella avsikter osv.

Morten & Vidar 091029
  • Liveit1971
    Superbia skrev 2010-04-07 14:49:05 följande:
    Flera av ovanstående. Dock inte alternativet att man connectar på något plan, det ser jag mer som en vänskapsgrej isåfall. Att flörta anser jag innebär att man visar sig tillgänglig, försöker få med sig någon hem, medvetet charmar någon annan för sexuella avsikter osv.
    Precis min åsikt också!
  • mosterYster
    Superbia skrev 2010-04-07 14:49:05 följande:
    Men jag kan flirta med helt främmande män på en främmande plats. Utan några som helst intentioner till en sexuell relation. Flirta just för glädjen i flirten själv, den lilla berusningen, den lilla kicken. Så det behöver inte vara så att man önskar sig karln i hortisontalläge.
  • Superbia
    mosterYster skrev 2010-04-07 15:36:30 följande:
    Men jag kan flirta med helt främmande män på en främmande plats. Utan några som helst intentioner till en sexuell relation. Flirta just för glädjen i flirten själv, den lilla berusningen, den lilla kicken. Så det behöver inte vara så att man önskar sig karln i hortisontalläge.
    Är man då i ett förhållande så tycker jag att det är ett väldigt konstigt beteende. Men du gör ju såklart som du vill, men jag hade definitivt inte uppskattat om min sambo betedde sig så. Därför gör inte jag det heller.
    Morten & Vidar 091029
  • Stårschan
    Superbia skrev 2010-04-07 15:43:49 följande:
    Men du gör ju såklart som du vill, men jag hade definitivt inte uppskattat om min sambo betedde sig så. Därför gör inte jag det heller.
    En bra grund för ett sunt förhållande. Omtanke och respekt!
  • mosterYster
    Superbia skrev 2010-04-07 15:43:49 följande:
    Är man då i ett förhållande så tycker jag att det är ett väldigt konstigt beteende. Men du gör ju såklart som du vill, men jag hade definitivt inte uppskattat om min sambo betedde sig så. Därför gör inte jag det heller.
    Min man har inga problem med det. Jag tror dock att du menar något betydligt mer avancerat än vad jag gör när du talar om flirt. Men man kan flirta på många olika sätt. Jag menar, tänk Marily Monroe-flirt (beslöjad röst, sänkta ögonlock, put med läpparna, visa hud) respektive typ Audrey Hepburn-flirt (flirtigt leende, håller kvar blicken liiiite längre, skrattar och konverserar lätt).

Det är större skillnad på dessa sätt att flirta än på att prata glatt och Audrey-flirta.
Svar på tråden Vad är flört?