Vad är flört?
Vi verkar ha lite olika syn på vad en flört egentligen är. Här är ett gäng olika alternativ. Har du någon bättre definition så skriv den i tråden!
Vi verkar ha lite olika syn på vad en flört egentligen är. Här är ett gäng olika alternativ. Har du någon bättre definition så skriv den i tråden!
Det behöver inte ha något med sex eller sexuellt att göra. Det är mer ett sätt att vara, ett sätt att agera, och behöver inte ha några avsikter alls.
Sedan är det så olika vad man gör och hur det uppfattas. Jag tror säkert att en del personer genom åren tyckt att jag flörtat järnet på dansgolvet. Medan jag tycker att jag dansat fullt ut, utan begränsningar, med själ och kropp och hjärta, och de som i övrigt funnits där har varit en del av helheten och känslan.
(Inser att det jag skriver förmodligen inte blir sammanhängande begriplig läsning för någon - så jag lägger ner )
Annat:
För att få lite bekräftelse.
Det betyder definitivt inte att det måste leda till något! Tänk vad jobbigt om man flörtar med busschauffören eller någon som sitter i kassan på ICA i en stad 40 mil bort...
Flera av ovanstående. Dock inte alternativet att man connectar på något plan, det ser jag mer som en vänskapsgrej isåfall. Att flörta anser jag innebär att man visar sig tillgänglig, försöker få med sig någon hem, medvetet charmar någon annan för sexuella avsikter osv.