• Svar på tråden Älskar Gud
  • Ord blind
    sstv skrev 2010-04-07 11:50:36 följande:
    Jag vet inte hur öppna ögon du har men i min värd är inte kristna människor "bra och syndfria". För visst måste man kategorisera katolska präster som kristna.
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • frun01
    sstv skrev 2010-04-07 11:50:36 följande:
    Ok, så det är lite "bakfyllefrälsning". Göra dumma saker ett tag och sedan "hitta gud" och då är allt förlåtet. Jag vet inte hur öppna ögon du har men i min värd är inte kristna människor "bra och syndfria". För visst måste man kategorisera katolska präster som kristna.
    Nej jag har hela mitt liv älskat Gud men jag har gjort fucked up saker oxå, Gud räddade mig ur dom situationerna, men nu sista månaden har jag bara levt och gjort vad jag vill, (har fortfarande inte ljugit lr varit dum mot någon annan). Jag har tänkt mindre på Gud och jag känner mig dum som gjort så JAG VET ATT ALLT MAN BEHÖVER FÖR ATT VARA LYCKLIG ÄR GUD!

Horor och tullindrivare kommer först till himmlen barn har en speciell plats där... tänk på det...
  • frun01
    Monsterpannkaka skrev 2010-04-07 11:53:27 följande:
    Jag läste tråden eftersom jag trodde att du ville föra något slags samtal ellr diskussion om din eller tro, i allmänhet.. Men det ville du ju definitivt inte.
    Jo det kan jag göra. men tanken från början var väl att människor fick sätta in länkar för att hedra gud...

wha u waan seh?
  • Mariohn
    frun01 skrev 2010-04-07 11:58:25 följande:
    Nej jag har hela mitt liv älskat Gud men jag har gjort fucked up saker oxå, Gud räddade mig ur dom situationerna, men nu sista månaden har jag bara levt och gjort vad jag vill, (har fortfarande inte ljugit lr varit dum mot någon annan). Jag har tänkt mindre på Gud och jag känner mig dum som gjort så JAG VET ATT ALLT MAN BEHÖVER FÖR ATT VARA LYCKLIG ÄR GUD! Horor och tullindrivare kommer först till himmlen barn har en speciell plats där... tänk på det...
    Framförallt är det skönt att internet finns nu...för bara 50 år sedan var det inte lika lätt att göra bot!
    Särskilt nyttigt är det för alla tullindrivare vi har idag. 
  • K med lilla E
    frun01 skrev 2010-04-07 11:58:25 följande:
    Nej jag har hela mitt liv älskat Gud men jag har gjort fucked up saker oxå, Gud räddade mig ur dom situationerna, men nu sista månaden har jag bara levt och gjort vad jag vill, (har fortfarande inte ljugit lr varit dum mot någon annan). Jag har tänkt mindre på Gud och jag känner mig dum som gjort så JAG VET ATT ALLT MAN BEHÖVER FÖR ATT VARA LYCKLIG ÄR GUD!Horor och tullindrivare kommer först till himmlen barn har en speciell plats där... tänk på det...
    Tycker du låter lite flummig. Du har väl inte rökt något olämpligt eller.....
  • frun01

Jag undrar hur man tänker då man itne tror på Gud. Lixom ser du inte alla saker som jag gör, händer det inte saker i ditt liv som visar dig rätt väg? Jag vet själv att tidigare så tyckte jag att dom som var religiösa och gick i kyrkan var tråkiga, för satan har mer lockande erbjudande.. Men nu så har jag levt längre och jag ser det att det är djävulen och hans pengar som styr jorden, folket här lever för djävulen/pengar och handlar hemskt, dom har försatt jorden i en sånn hemsk situation.

När du lever med Gud så testar han dig mer, för att se att du klarar att leva under hemska förhållanden men ändå tro på Gud, men efter det så lever du i överflöd. Dom som tror på Gud blir rika, både med pengar och i livet....

• Mariohn
    frun01 skrev 2010-04-07 12:10:45 följande:
    Jag undrar hur man tänker då man itne tror på Gud. Lixom ser du inte alla saker som jag gör, händer det inte saker i ditt liv som visar dig rätt väg? 
    Skulle du säga så till ett prostituerat gatubarn på 11 år i Rio också? Som dagligen blir våldtaget, misshandlat och somnar under en bro hungrigt? 
  • Monsterpannkaka
    frun01 skrev 2010-04-07 12:00:24 följande:
    Jo det kan jag göra. men tanken från början var väl att människor fick sätta in länkar för att hedra gud... wha u waan seh?
    Aha. Då skulle du kanske ha infomerat eller skrivit någonting om det, så vi resterande kunde hålla oss någon annanstans?
  • frun01
    Mariohn skrev 2010-04-07 12:00:57 följande:
    Tullindrivare var ordet dom andvände i bibeln, tänk djupare läs inte bara orden...

När dom säger horor och tullindrivare tror jag att dom menar dom som handlar fel och gör fel, eftersom att "det är lättare för en kamel att gå igenom ett nålsöga än  en "rik" att komma till himmlen". Dvs. Det är lättare för dig som handlar fel men ändå tror på Gud att komma till himmlen än någon som tror att han handlar rätt men lever med hat i sitt hjärta.

Du kanske tycker att det är konstigt att jag fick ut det av den meningen men när du läser bibeln förstår du vad Gud menar med liknelserna, du ser helheten...
  • Mariohn
    frun01 skrev 2010-04-07 12:21:09 följande:
    Tullindrivare var ordet dom andvände i bibeln, tänk djupare läs inte bara orden... När dom säger horor och tullindrivare tror jag att dom menar dom som handlar fel och gör fel, eftersom att "det är lättare för en kamel att gå igenom ett nålsöga än  en "rik" att komma till himmlen". Dvs. Det är lättare för dig som handlar fel men ändå tror på Gud att komma till himmlen än någon som tror att han handlar rätt men lever med hat i sitt hjärta. Du kanske tycker att det är konstigt att jag fick ut det av den meningen men när du läser bibeln förstår du vad Gud menar med liknelserna, du ser helheten...
    Jag förstår visst helheten. Gud välsignade mig med en ovanligt skarp hjärna. Som inte tycker att tullindrivning, prostitution, eller rikedom är saker som borde spela roll när man ska dansa in i himmelriket
Svar på tråden Älskar Gud