• lianem

Kuoma vinterkängor positivt/negativt

Jag har tre barn och hade hört att Kuomas kängor ska vara varma, vattenavvisande och hålla passform mm. Nu efter en relativt torr vinter med mycket snö och kyla så är mitt betyg i botten för dessa vinterskor. Innerfodret har spuckigt på två av tre par, alla tre barn har frysit om fötterna och blivit fuktiga fram i tårna, där de tom e förstärkta. De har totalt tappat formen i skaften.

Är det bara jag som har negativt att säga om dessa skor? Jag ska prova reklamera dem. Har ju betalat 750kr paret så det känns som jag kastat pengarna i sjön. Kan ju inte låta de gå i arv eller sälja dem. Jag vill gärna ha fler åsikter. Barnen är 4-10år så det är aktiva barn som älskar att a ute.

• Svar på tråden Kuoma vinterkängor positivt/negativt
  • lianem

Mina barn har bara gnällt hela vintern över dessa "Skit skor" som de två äldsta uttryckt det. Och jag trodde ju att de skulle vara bra iom att de var så dyra! Och här är det bara Crispin skobutiker som säljer skorna och de kostar 750 kr paret. Köpte ett par 20:e december och de andra två 7:e januari. Så de har ju inte haft dem så länge heller. Och blött har det inte varit då vi haft så mycket snö och inge slask. Och kylan om fötterna har barnen med gnällt över. Det enda positiva är att de lätt kunde få på sig skorna. Jätte besviken! Eller så har vi fått tre måndags exemplar.

• lianem

Nu är alla tre par tvättade och torkade. Så i morgon bär det av till affären. Va dit tidigare idag och hörde mig för. Så jag var välkommen in med dem. Tycker ändå att så dyra skor som förordats så mycket, även av affärerna, så borde de hålla mer än tre månader. Jag hoppas att jag får tillgodo eller nått. För detta var den sämsta affär jag någonsin gjort! Jag som tänkte att de kunde ärva i tre genarationer barn då. Men tji fick jag:(

• lianem

Hoppas jag med! Ett av tre par skor kan räcka, men så trist att inte ens kunna sälja dem. Men aldrig mer Kuoma! För jag vill inte ha sura barn och sura strumpor en hel lång vinter=)

Svar på tråden Kuoma vinterkängor positivt/negativt