Vi som inte var gravida - del 2
Det är bra presens att du håller liv i tråden! Det är då jag kommer på att jag inte har skrivit på länge! :)
Innan jag glömmer förresten, sidkudden funkar bra och E sover gott i den. Däremot somnar han bara i famnen eller sele/sjal.
Vi har inte varit hos någon dietist och vår BVC-tant har inte heller pratat något särskilt om att vi är vegetarianer. Hon verkar ganska lugn av sig. Det där med kommentarer beror ju verkligen på vilka man träffar, sen E kom har det varit rätt lugnt (förutom att folk frågar om han också ska bli vegtarian).
E har fått sina första smakportioner den här veckan - potatis och morot - och det har varit ganksa populärt. Först ser han skeptisk ut och sen kastar han sig mot skeden. Vi har tänkt börja med gröt också snart och hoppas att det kan påverka nattsömnen positivt... Sen vi kom hem från landet har E varit i någon fas och vaknat och skrikit hysteriskt. Ibland efter en timme, ibland efter två. Det enda som har hjälpt är bröstet. Nu verkar han iaf, kanske, gått tillbaka till att äta ungefär var 3:e timme.
E bajsar vid 6-tiden nästan varje morgon (i handfatet, toan sparkar han med benen så att jag nästan ramlar av och pottan vill han mest resa sig ifrån). Nu har han däremot inte bajsat alls på två dagar och ju fått en hel del puré så vi får väl se hur det blir med det där..