Inlägg från: Golvmoppen |Visa alla inlägg
  • Golvmoppen

Gravid & huvudvärk?

Är nu på sluttampen av min 2:a graviditet, har ca 45dagar kvar.

Har bägge ggr lidit av svår migrän, från första stund jag blivit gravid. Denna ggn gick jag hem direkt och har inte kunnat jobba ngn dag alls.
    Har gått upp och ner under dessa månader, har tyvärr hamnat i en jobbig period igen med nästan dagliga migränanfall.

Det som håller mig uppe över vtnytan denna ggn är Osteopatbeh och akupunktur. Första grav. låg jag på soffan i 9mån. Tyvärr visste jag inte vad en Osteopat gjorde då.

Lider av migrän sedan barnsben, men blir mkt värre av alla gravidhormoner. Mellan mina grav. så har anfallen minskat. Både genom Osteopatbeh. och genom att jag försökt lära mig lev det liv som funkar för mig.

• Golvmoppen

glitter: Gravidhormonerna ställer till det, så kommer huvudvärken.

• Golvmoppen

Glitter: Vet inte vilken v. du är i?
    Själv har jag haft migrän/huvudvärk sedan jag +:de och imorgon är jag v.34+0.
    Förra ggn blev det bättre en tid efter förlossningen.

• Golvmoppen

Glitter: Varför bita ihop och jobba när man inte mår bra. Det är ingen som tackar dig på jobbet för det.
    Jag gick hem från början denna ggn, och det är jag glad för. Har mkt besvär ändå, men skulle vara ännu värre om jag hade jobbstressen över mig.
    Har inte jobbar en enda dag sedan jag +:ade. Bättre de kan få in ngn på ett långvik istället.

• Golvmoppen

Glitter: Migrän/huvudvärk gör att jag är sjukskriven. Var likadant förra grav., men då försökte jag jobba en del i början. Insåg denna ggn att det inte var ngn ide att hålla igång ett jobb. När jag mer el mindre dagligen haft migrän vissa perioder.

Är idag i v. 34+2 och senast i fm hade migrän med aoura.

Svar på tråden Gravid & huvudvärk?