Inlägg från: Tingeling82 |Visa alla inlägg
  • Tingeling82

Varför blir hon så lätt rädd?

Är hon fortfarande valp? Då brukar det växa bort, och det värsta du som matte kan göra är att trösta hon när hon blir rädd, för då tror hon verkligen att det är farligt.. Själv har jag en snart sjumånaders valp som också är mörk rädd, men det blir bara bättre och bättre.. Och faktiskt brukar d flesta valpar vara mörkrädda, dom är ju trots allt som små barn från början.. Men det är som sagt om du har en valp?

• Tingeling82

Sedan som teaspoon skriver distrahera valpen, gör något kul.. Och när hon börjar bli rädd så gör det inte till något stort utan pusha på hon hurtigt säg typ: kom nu tjejen eller något.. Sen så miljö träna och åter miljöträna.. det har jag fått gjort snart det senaste halvåret dygnet runt känns d som :) Har en ras som behöver mycket miljöträning för är i själva rasen mycket reserverad mot främlingar.

• Tingeling82

Jag hoppas det löser sig. Men det tror jag säkert :) Hon är ju liten än så länge. Men det kan dröjja många månader till, men håll ut :)

• Tingeling82

Måste bara säga *hoppas du inte tar illa upp* att hon verkar inte lita på dej, brukar ni ta i hon eller skrämma hon på ett eller annat sätt.. för det verkar mest som hon känner sig otrygg. Och sedan har många hundar vekt psyke och behöver inte att man höjer rösten eller dylikt för d reagerar så stark endå. det är det jag kan komma på som kan vara en bidragande orsak. hoppas du inte tar illa vid dej.

• Tingeling82

Oki. Men sen så vet inte jag om du kände de som hade hon innan. men dom kan ju kanske ha varit dum med hon, så spåren sitter kvar sen då..?

Svar på tråden Varför blir hon så lätt rädd?