Ni har så rätt! Visst ska jag försöka att släppa oron och istället njuta av den här tiden som jag har längtat så mycket efter! Ska bara säga åt hjärnan att sluta tänka negativa tankar... ;)
Vi var som sagt på vårt första möte i november och eftersom "manlig faktor" konstaterades direkt givk det ganska fort. Då hade jag redan tagit alla nödvändiga blodprover och i december blev min livmoder röntgad ocgh äggledarna spolade.
Vi bor i Stockholm och här är det cirka 1,5 års väntetid för att få landstingsfinansierade försök så därför beslutade vi ganska fort att göra ett försök privat först. Tanken var att vi skulle göra det på Sophiahemmet där vi hade gjort utredningen (som var gratis), men jag tyckte INTE ALLS om vår läkare så vi bytte klinik. Jag mailade IVF-kliniken i mitten av januari, den 25/1 var vi där på vårt första möte och veckan efter började jag spruta så det gick väldigt fort! Vi fick ju dock betala hela kalaset själva.
Moii: MF är missfall, alltså att man börjar blöda och att kroppen sköter det själv så att säga. MA står för missed abortion och innebär att fostret dör men inte "kommer ut" av sig självt. Man kan då behöva göra en skrapning. Min rädsla är att jag ska komma på mitt första VUL om två veckor och att de då ska säga att fostret är dött... TA I TRÄ! ;)
Givetvis kommer jag att titta in och tala om hur det går för mig och kolla hur det går för er!