• xxmeyaxx

Min son är bög, vad ska jag göra?!

Under julen 2008 köpte jag en leksaksspis till min då 1-åriga son. Folk menade att jag inte skulle göra det, då det fanns stora risker att han kunde bli bög, ja.. homosexuell.

Exempel:
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Jag blev ju såklart lite orolig, visste inte om jag skulle klara av om han blev bög.. men jag tänkte att jag chansade. Han verkade ju gilla spisen som fanns på dagis.

Han fick sin spis.. och inte lång efteråt började han göra sådana här "tjejiga" saker. Han skrek som en tjej, lagade mat vid sin spis, vattnar blommor och spelade drama queen när han inte fick som han ville.

Nu är han 2 år.. och mitt mammahjärta är som krossat. Han lyssnar på Aqua, leker med spisar, dockor, gillar skor och städar här hemma. Han snor mina högklackade stövlar och älskar sin lila tröja.

Solklar bög. Vad ska jag göra?!

« Feel the magic of Meya »
  • Svar på tråden Min son är bög, vad ska jag göra?!
  • xxmeyaxx

Jag var bra dum som inte läste Socialstyrelsens rapport, före jag köpte spisen.

"Enligt socialstyrelsens forskning, förvisso gjordes den under stora alkoholintag men det är mindre viktigt, så har det visat sig att just färgen på leksaken är avgörande.

Röd spis leder således till en homosexuell pojke, men straight tjej.

Svart spis leder till en manlig redig karl, ofta kändis-kock, eller till en lesbisk tjej som bara köper beställpizza med ananas.

Är barnet färgblint blir det asexuellt.

Allt detta finns att läsa i rapporten som heter "Köket och barnet- hur man kokar sig till sin sexualitet. En färgglad studie"

Karl Bengtsson har illustrerat. Dock när han var full sa det är lite kluddigt och jag vet inte vad åsnan gör dâr. Men intressant är det"

• Knastroll82

Lobotomi! Det är den enda lösningen!
    Sen gäller det att verkligen indoktinera med blått, bilar och superhjältar.
    Inte en endaste rosa pinal eller tjejgrej får finnas inom en 100 meters radie.
    Och han får absolut inte leka med flickor! Detta är av yttersta vikt.
    Förklara för dagispersonalen vad som inträffat, eller ta honom urt dagis tills tillståndet stabiliserats (åtminstone ett halvår).

• KaijsaM

Vaddå frågade du ingen här på FL innan du gjorde ditt inköp??
    Det måste man, jag tycker att det liknar barnmisshandel.
    Jag har en av var och nåde lillkillen om han går i närheten av hennes dockor, då blir det en sjungande lusing så han vet sin plats. Bilar är vad han ska leka med!

Men misströsta inte, han är ju fortfarande ung och jag vet att det finns bootcamp för sånna som din son.

www.bootcampforsmabogar.nu

• xxmeyaxx
    Knastroll82 skrev 2010-04-08 12:36:06 följande:
    Lobotomi! Det är den enda lösningen! Sen gäller det att verkligen indoktinera med blått, bilar och superhjältar. Inte en endaste rosa pinal eller tjejgrej får finnas inom en 100 meters radie. Och han får absolut inte leka med flickor! Detta är av yttersta vikt. Förklara för dagispersonalen vad som inträffat, eller ta honom urt dagis tills tillståndet stabiliserats (åtminstone ett halvår).
    Så jag måste alltså bli riktig superflata? (tänkte på att tjejgrejer inte får finnas).
    Jag har hittat honom i kjol på dagis!
  • xxmeyaxx
    KaijsaM skrev 2010-04-08 12:36:56 följande:
    Vaddå frågade du ingen här på FL innan du gjorde ditt inköp?? Det måste man, jag tycker att det liknar barnmisshandel. Jag har en av var och nåde lillkillen om han går i närheten av hennes dockor, då blir det en sjungande lusing så han vet sin plats. Bilar är vad han ska leka med! Men misströsta inte, han är ju fortfarande ung och jag vet att det finns bootcamp för sånna som din son. www.bootcampforsmabogar.nu
    oh, är det dyrt?
  • KaijsaM

Nä absolut inte om man jämför med vad smink, kläder, skor och annat krimskrams kostar dig under hans uppväxt. Vem vet han kanske till och med får skenmens och tar dina bindor/tamponger, har hört om sånt också.
    Nä, gör slag i saken å rädda din son.
    Kjol på dagis..ojojoj det är bråttom nu.

• Knastroll82
    xxmeyaxx skrev 2010-04-08 12:50:38 följande:
    Så jag måste alltså bli riktig superflata? (tänkte på att tjejgrejer inte får finnas). Jag har hittat honom i kjol på dagis!
    Precis! Eftersom du är vuxen så är inte din sexualitet så formbar längre är det är därför säkert för dig att utsätta dig för detta.
  • xxmeyaxx
    KaijsaM skrev 2010-04-08 13:02:23 följande:
    Nä absolut inte om man jämför med vad smink, kläder, skor och annat krimskrams kostar dig under hans uppväxt. Vem vet han kanske till och med får skenmens och tar dina bindor/tamponger, har hört om sånt också. Nä, gör slag i saken å rädda din son. Kjol på dagis..ojojoj det är bråttom nu.
    oj oj!
  • xxmeyaxx
    Knastroll82 skrev 2010-04-08 13:09:57 följande:
    Precis! Eftersom du är vuxen så är inte din sexualitet så formbar längre är det är därför säkert för dig att utsätta dig för detta.
    Jag kan bara byta?
  • Knastroll82
    xxmeyaxx skrev 2010-04-08 13:11:26 följande:
    Jag kan bara byta?
    Du ska ju inte bli flata, bara bete dig som en.
    Alternativt om du skaffar dig en otroligt dominant karl som kan visa honom hur en riktig karlakarl ska vara.
Svar på tråden Min son är bög, vad ska jag göra?!