• xxmeyaxx

Min son är bög, vad ska jag göra?!

Under julen 2008 köpte jag en leksaksspis till min då 1-åriga son. Folk menade att jag inte skulle göra det, då det fanns stora risker att han kunde bli bög, ja.. homosexuell.

Exempel:
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Jag blev ju såklart lite orolig, visste inte om jag skulle klara av om han blev bög.. men jag tänkte att jag chansade. Han verkade ju gilla spisen som fanns på dagis.

Han fick sin spis.. och inte lång efteråt började han göra sådana här "tjejiga" saker. Han skrek som en tjej, lagade mat vid sin spis, vattnar blommor och spelade drama queen när han inte fick som han ville.

Nu är han 2 år.. och mitt mammahjärta är som krossat. Han lyssnar på Aqua, leker med spisar, dockor, gillar skor och städar här hemma. Han snor mina högklackade stövlar och älskar sin lila tröja.

Solklar bög. Vad ska jag göra?!

« Feel the magic of Meya »
  • Svar på tråden Min son är bög, vad ska jag göra?!
  • Mariohn

Vadå varför kan inte barn få vara barn? Det är ju bögar de inte får vara?

• linjes

Klart han ska få vara bög,han kanske blir lesbisk när han blir stor

• Plutteli
    Bedan skrev 2010-04-12 16:43:12 följande:
    Ja, fast då får man ta dom tidigt. Har dom upptäckt the power of the penis är det svårt att få dem att se tillbaka igen.
    Jo, det är ju till att få grabben i säng med en bra brud tidigt, gärna när han är runt 12-13 så det inte hinner gå för långt!
  • xxmeyaxx
    Coco68 skrev 2010-04-12 16:23:23 följande:
    Jag bråkar inte. Jag tar emot tips om hur jag ska förhindra detta.
  • xxmeyaxx
    Bedan skrev 2010-04-12 16:43:12 följande:
    Ja, fast då får man ta dom tidigt. Har dom upptäckt the power of the penis är det svårt att få dem att se tillbaka igen.
    Once you go penis, you´ll never go back.
  • xxmeyaxx

Idag lät jag honom välja färg på sin mugg. Jag gav honom en massa manliga färger, men han pekade prompt på lila.. Sedan åt han.. grönsaker!!

Han älskar grönsaker, ungen vägrar kött.

• siamusen
    xxmeyaxx skrev 2010-04-12 20:51:36 följande:
    Idag lät jag honom välja färg på sin mugg. Jag gav honom en massa manliga färger, men han pekade prompt på lila.. Sedan åt han.. grönsaker!! Han älskar grönsaker, ungen vägrar kött.
    Gurka i röven var det ja Klart ungen gillar grönsaker. Han blir sâkert vegan ocksa och det är fan i mig värre ân allt bögeri
  • eevelaa
    Mariohn skrev 2010-04-11 23:02:22 följande:
    Men va? :´) Du menar att heterosexuella män lagar mat? hahaha :´) M VISST. klart det är synd om pojken om han nu är gay men han kanske kan botas? 
    Att vara homosexuell är ingen sjukdom och går inte att botas !
  • Acharial

Detta måste vara den mest rogivande tråden att läsa i detta forum. Er okunskap om världen gör mig helt ärligt mörkrädd. Jag själv var uppvuxen i en mycket strikt kristen familj. Där det var bortom allt tänkbart att vara homosexuell. Guess what? Jag är nu stolt bög utan några som helst problem. Jag kan inte påstå att jag har feminina intressen, jag gillar datorer, teknik, bilar, kampsporter, ja. Allt som "ni" kallar för "manligt".

Vart ni har fått dessa ideer om att ett barn kan bli bög för han gillar lila har jag ingen aning om, men ni är helt hysteriskt roliga att följa. Helt borta från omvärlden. Jag kan inte heller påstå att jag blev mobbad i skolan, snarare mer omtyckt för jag vågade vara mig själv och på så sätt skaffat mig vänner för livet.

Om ni tror att homosexualitet kan botas så har ni fel. Det är något man föds till och inget som kan påverkas speciellt mycket. Era barn kommer snarare hatar er när de blir äldre och inser hur snäv eran syn på mänskligheten är.

• Disel Baby

Han var nog bög långt innan spisen, annars hade han ju inte velat ha en, ens.  Nä, du har klämt ut en helbög, han har den där extra genen som gör att han inte vet bättre.  Skär du honom, blöder han rosa.  Nä, nog för att det är ditt fel, det var ju du som födde bögen, men spisen hade ingen direkt inverkan. 

Det bästa du kan göra nu är att adoptera bort han till nåt bögfientligt land, där han inte får en chans att uttrycka sin hemska homosida. 

• Anton D

Alltså varför matar ni trollet? Den som inte förstår att trådskaparen driver är dum i huvudet.

• pluppfamiljen

Min unge uppför sig också lite konstigt vi kanske skulle hålla kontakten så vi kan låta de träffas senare i livet... Kyss

5 barns mamma
  • storkvinnan9901

MEN TS?

han lekar ju bara , testar könsroller med mera
    låt han vara barn.

homo, men vad är det för fel på det?

om du oroar dig så tror jag att du ska söka hälp hos någon psykolog

han e ju så liten...stackars barn får han inte vara barn?

har en anhörig i släkten vars son bara lekar med flickor gillar inte att slås och bråka...

när jag var liten lekte jag mest med pojkar för jag gillade mer star wars, bilar med mera...hade aldrig kjol utan det har jag börjat med i vuxen ålder och inte har jag blivit homo för det men jag tycker att kärlek är kärlek
    det med dockor som barbie dockor kom sen i skolan....
    har verkligen inget i mot homo

ta det lungt...

• Oleanna

Han är ett barn..han är inte bög enbart för att ha leker med könsroller det är helt normalt.
    Ävem om han skulle bli det i framtiden så det bästa du kan göra är att älska honom. 

• Rosahjärta

men herregud .. du kan knappast lägga en säker sexuell läggning på ditt barn när den är endast två år !!!
    Han kanske bara tycker de är kul att stå vid spisen , klä sig i tjejkläder och gå i högklackat för att det är : just kul !
    lila är bara en färg , okej ? något som varken visa på om en människa är ( det eller det) ..

Min systers barn som är en kille älskade att klä ut sig i sin mammas högklackade skor och sno sin systers rosa prinsess-klänningar .. inget fel med det .
    Idag är han 11 år gammal och är som vilken annan kille somhelst och har flera flickvänner som han mer än gärna delar med sig av till mig  ;) . 

TRAMSSS !!! ta bort dina ooonödiga tankar

• Kerubmamman

Det låter som ett solklart fall av bögism. Men det går att bota, man spänner fast barnet i barnstol framför en tv. Sedan visar man självklara pojk/hetrosaker, samt tjej/homosaker. När de senare visas så ger man en elstöt för att han ska förknippa detta med något hemskt. Efter några veckor bör han vara hetero igen.

Det är ok att vabba under denna period, vid svårare bögfall kan man bli beviljad vårdbidrag. Glöm inte heller att kontakta ev försäkringsbolag.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Oleanna
    Kerubmamman skrev 2010-12-12 20:55:21 följande:
    Det låter som ett solklart fall av bögism. Men det går att bota, man spänner fast barnet i barnstol framför en tv. Sedan visar man självklara pojk/hetrosaker, samt tjej/homosaker. När de senare visas så ger man en elstöt för att han ska förknippa detta med något hemskt. Efter några veckor bör han vara hetero igen.

Det är ok att vabba under denna period, vid svårare bögfall kan man bli beviljad vårdbidrag. Glöm inte heller att kontakta ev försäkringsbolag.
    "S"
  • ius lexis

Säg-mamma och pappa älskar inte dej längre om du är en bög! då får han ju välja själv.... viktigt att ge barn utrymme att göra egna val.

Svar på tråden Min son är bög, vad ska jag göra?!