• Anonym

Ska inte få fira min sons födelsedag

De är ju särbos. Det är väl inte värre än att hans nya stannar hemma på barnets födelsedag och firar barnet med sina föräldrar en annan dag?!

• Anonym
    Anonym (biobonus) skrev 2010-04-08 22:19:01 följande:
    Det är bara att bita ihop, le och se glad ut! Allesammans! Barn vill att alla de tycker om ska komma överens och tycka om varandra - och kan man inte göra det så får man åtminstone försöka under de få timmar ett kalas pågår. Kämpar man på så kan det ju bli sant så småningom!
    eller så är det bara för ts att acceptera att när barnet är hos pappan bestämmer han. hon kan fira födelsedagen när det är hennes vecka.

barn får inte alltid sin vilja igenom. alla gillar inte varandra och vill inte träffas, det är någonting även barn lär sig.
  • Anonym

Kan ju faktiskt vara så att de är pappan själv som vill ha ett "eget" kalas med sin nya och hennes familj. Han vill förändra och låta sin familj ha kalas själva och sen kan din familj ha kalas själva, Barnet borde ju bara bli glad över att få ha två kalas.

• Anonym

Det finns väl en anledning till att föräldrar separerar så varför fortsätta att fira olika högtider tillsammans som en enad familj?
    När man går in i ett förhållande där det finns barn inblandat så är det naturligtvis en självklarhet att man tar både sin nya kärlek och dennes barn på köpet, men aldrig att den nya kärlekens ex skulle tillhöra familj på något sätt och vis.
    Varför skulle man behöva beblandas med någon som den nya kärleken inte ens vill leva med?
    Barnen får i bästa fall dubbla uppsättningar av föräldrar, dubbla födelsedagskalas, dubbla julfiranden, det finns ingen anledning att fira allt som något slags kollektivfamilj.

• Anonym

Detta problem är jag i. Jag får ej ha kontakt med mitt barn under pappans  jular och fördelsedagarna med , men i år blir det annat. Nu ska vi ha kontakt dessa dagar för vårt barn har ifrågasatt och blivit ledsen varför mamma inte firar just den speciella dagen. Men jag har förklarat att jag får inte. Men nu ska jag se till att vi har iallafall ktelefonkontakt. Att pappan inte tycker detta behövs från honom det är hans sak och tänk men ska ej påverka vårt barns önskan.

• Anonym

Att fira jular och födelsedagar tillsammans allihopa kanske är bra om alla känner samma sak, men om ena föräldern inte är med på noterna så blir det barnen som lider av sammanslagningen.
    Vi bjöd in bonusdotterns mamma när hon fyllde år och det blev en minst sagt tryckt stämmning även för det större syskonet, men att göra tvärtom kan vi se oss i månen efter, maken får inte ringa och kontakta barnen ens på mammans veckor varken på jular eller födelsedagar.
    Jularna har under flera års tid infallit på hennes veckor och vi har inte haft en möjlighet att kunna fira någon av juldagarna p.g.a. detta, när så julen helt plötsligt ska infalla ett antal gånger på makens veckor nu så är det bestämt från mamman att HON minsann ska ha varannan jul.
    I familjer med svåra samarbetsproblem hos ena förä'ldern så kanske det inte är riktigt rätt emot barnen att försöka fira högtiderna tillsammans med båda sina föräldrar, det är ju ändock barnens högtider.

• Anonym

Jag och mitt ex gör så att vi delar på julfirandet, ena har förmiddag andra har eftermiddag skitsmidigt för oss.
    Födelsedagar tar vi som det faller sig, jag jobbar skift och är kanske ledig när dom fyller då har jag kalas, är det helg kanske exet tar kalaset eller så tar vi förmiddag eller eftermiddag om barnen vill så.

• Anonym

Varför inte prata med bonusmamman? Hon kanske har nåt hon vill säga fast det inte har kommit fram? Kan ju vara känsligt sånt där.

• Anonym

nu har jag inte läst igenom alla 6 sidor i tråden men tänkte bara berätta hur vi gör, när vi var nyseparerade så hade vi kalas ihop men när vi sedan hade seriösa nya förhållanden blev det 2 kalas, inget konstigt med det tycker jag, julafton delar vi som någon annan sa, varannat år har jag förmiddag och pappan eftermiddag och sen tvärtom. Har man nya familjer så är det väl inget konstigt att fira olika heller, det har alltid mina barn förstått.

• Anonym

Ibland är samarbetet icke existerande efter en skilsmässa, som här alltså.
    Till våren ska dottern konfirmeras och vet inte idag vilken dag eller vecka själva konfirmationsgudstjänsten är, men när datum är spikat så får våra släkter veta vem av oss föräldrar som står för fiolerna och den andra sidan kommer inte alls på fikat efteråt.....taskigt men sant.
    Är det mammans vecka så är jag min nya familj och min släkt inte ens välkomna till kyrkan och är det min vecka så VILL mammans sida inte komma mer än till kyrkan.

• Anonym
    vetvadjagvill skrev 2011-08-25 21:53:00 följande:
    Skulla ALRIG acceptera detta!

oavsett vad nu exet har gjort, stämt mig, snackar skit om mig inför barnet och hans fru säger så  pass olämpliga saker om mig jag ska inte ens nämna dem här.. inför barnet..

barnet önskar pappa kommerpå hans födelsedag han fylle rjämt och självklart skulle jag säga nej då?

Det är barnets dag och vi är inte ens hemma jag har hyrt lokal.

Vill pappan inte komma är  det han som får skämmas för barnet eftersom han är bjuden med HELA familjen även med frun somtycker så illa om mig.

jag tänker inte såra mitt barn.

Klart du ska gå till kyckan och om jag vore du skulle jag verkligen boka samtal på familjerätten för detta är inte bra för barnet.
    Erbjud dig att betala kosntaderna för dig. OM i alla fall du och de som  BARNET önskar ska komma och fira konfimationen kommer så är väl det bättre än inte alls?

OM du anstränger dig kommr barnet veta att du gjorde det för barnet skull..

kanske du ska erbjuda dig att ha allt i lokal och betala för hela kalaset bara mamman kommer med släkt denna dag och ni kan göra dett tillsammans?

Dottern är fullt medveten om vad som gäller, vi har bjudit hit mamman och hennes nya och hela mammans släkt när flickan fyllt år och mamman bara vrålar i telefonen att jag inte är klok i huvet som ens tänker tanken på att dom skulle vilja komma. När det varit mammavecka och dottern fyllt år så har jag fått en jävla utskällning för att jag haft mage att ringa och söka henne för att gratulera, jag ska fan i mig låta bli att kontakta flickan på hennes veckor.
    Ärligt talat så tror jag inte att dottern kommer att fullfölja konfirmationen eftersom hon vet att det aldrig på något sätt kommer att finnas bådas sidor efter konfirmationen.
  • Anonym

Nää ts, du får fira dem själv på din vecka, för du har separerat från dina barns far, dags att förstå det kanske....

• Anonym

No way, att min mans föredetta och hennes släkt ska in hos mig för att ett barn fyller år.

Och vad ska jag och min man med våra barn och hans släkt åka hem till hans ex och göra.
    Våra gemensamma barn skulle tycka det var helkonstigt.

Fira barn med presenter och tårta kan man göra på sin egen tid.

Svar på tråden Ska inte få fira min sons födelsedag