• Husis

Ska inte få fira min sons födelsedag

Hos oss har det inte varit något problem, för barnen tycker det är HELT okej att fira jul och födelsedagar två ggr. Dessutom är det ju hundra ggr trevligare att fira med folk som tycker om att vara tillsammans, än att fösa ihop folk, som inte ens vill prata med varandra.

Har ingen erfarenhet av Sv K:s konfirmation, vår var enkel med kyrkkaffe och tårta efteråt. 

Studenten lär ju bli mer spännande..... 

• Husis
    Miew skrev 2011-08-25 21:30:48 följande:
    Bland det dummaste jag har läst.

Att ha delad vårdnad betyder INTE att man måste dela på allt. Om nu barnet vill bli firad på sin dag och att båda föräldrarna ska vara där så är det för mig självklart att de båda ska vara där.
    Även om det inte funkar att ha alla vuxna inblandade i samma rum?
  • Husis
    vetvadjagvill skrev 2011-08-25 21:37:38 följande:
    det är ju barnets dag  ellerhur?    
    Absolut, men barn, särskilt lite äldre, tycker det är trevligare med en fest där folk har kul och trivs.
  • Husis

Kyrkan är en offentlig plats och gudstjänsten likaså. Ingen kan väl förhindra att ni är där samtidigt. Ni behöver ju inte sitta tillsammans!

• Husis

Kan bara vidarebefordra min erfarenhet. Vi har aldrig firat barnen tillsammans. Det har varit det trevligaste för alla inblandade.

• Husis

Jag får inte sätta min fot på Exets tomt, då kommer hans sambo att polisanmäla mig för intrång. Hennes Ex kommer dit och sover över, när han ska hämta dottern....

• Husis

Jag har insett att jag kommer ALDRIG sätta min fot i mitt Exs hus. Det betyder att alla studentfester kommer att hållas hos oss. Vill de inte komma, får de ordna egen fest med den delen av släkten.

Det finns ju en anledning till skilsmässan en gång  i tiden. En var ju att man inte ville vistas under samma tak.... 

Svar på tråden Ska inte få fira min sons födelsedag