• Svar på tråden liv efter detta eller ej?
  • kvinnan47

    Jag vill gärna tro det , varför sulle allt sluta när vi dör vad finns det då för mening med livet? Oj det blev visst en fråga till.

  • Puchiko

    roligt med motfrågor  


    jag tror oxå att det finns något efter detta.. men vad..det vet vi ju inte och kommer aldrig få veta.. meningen med livet kan ju inte bara vara där vi är idag
  • kvinnan47

    Precis, min mamma sa alltid att hon skulle besöka mej efter sin död för att bevisa att man kunde hamna i ett annat liv eller vad man ska kalla det, men hon har varit borta i 25 år nu så res sträckan måste vara låååååång.
    Men hon finns säkert någonstans och förhoppningsvis ha det jätte bra.

  • Freyla
    Puchiko skrev 2010-04-08 14:43:39 följande:
    med risk för att få påhopp så har jag hört min mormor..  
    Låt påhoppen vara. Du vet nog bäst själv vad du har upplevt Berätta gärna mer om du vill vara lite mer diskret så får du gärna mejla
  • Puchiko

    Jag älskar att prata om andevärldar och livet efter detta så för mig gör det inget att ta upp det här


    Har varit med om en hel del faktiskt.. och skiter i vad folk tycker om det.. vill någon höra så är det bara roligt Har en sambo som är livrädd för allt vad andar är så får inte prata o det med honom
    Första gången jag hörde min mormor var ett halvår efter hennes bortgång.. jag hade varit iväg på friluftsläger som jag fått avbryta för att jag blivit sjuk. Hade nyckel hem så jag åkte hem men trodde ju att mamma skulle vara hemma oxå. Öppnar och går in.. så säger någon som låter exakt som mormor "Vad gör du hemma redan?".. jag går runt i lägenheten men ingen är hemma.. först blir jag rädd, gråter och ringer mamma.. men sen fick jag ett lugn över mig.. så när mamma kommer hem ligger jag i hennes säng med alla kläder (även ytterkläderna) på och sover jättegott!!
    Tror absolut att det var min mormor som vakade över mig den kvällen och som pratade med mig  
  • Freyla

    Oj, så spännande! Det är en trygg känsla att vårt liv inte tar slut efter att vi gått bort

  • Blåbärssaft

    Jag måste tro på ett liv eller någon slags existens efter detta. Annars vet jag inte hur jag ska hantera att mamma är borta. Hoppas såklart på att få återse henne den dan jag själv trillar av pinn.

Svar på tråden liv efter detta eller ej?