Inlägg från: julmusten |Visa alla inlägg
  • julmusten

hjalp: jobba eller plugga vidare som ssk? angest! (ganska langt)

Jag forstar inte riktigt allting kring det hela, men jag kan i alla fall saga som sa att det inte alls ar hemskt att satta din dotter pa dagis 2 dagar i veckan om hon ar 10,5 manad. Jag har kompisar som har behovt ha deras barn pa dagis bra mycket tidigare, och pa heltid, och de mar alla bra, (bade barnen och deras foraldrar).

Sen sa forstar jag inte riktigt varfor du inte skulle kunna jobba som nagot annat medans du forsoker fa din legitimation att funka i aussie. Om du ar 25 ar sa har du ju typ 40 ar pa dig att jobba innan du skall pensioneras, sa om du vimsar bort nagra ar i en affar, eller pa ett dagis, sa pelar val det inte nan roll?

Varfor har du sa brattom med att bli fardig?

• julmusten

Kan du inte bara vanta tills det kanns bra att lamna dottern pa dagis och borja plugga da i stallt forresten?

Om du nu vet vad du vill och vad du behover gora for att komma dit, sa ar det val bara att borja nar det kanns bra typ?

Som sagt, jag forstar inte riktigt problemet, men da tycker jag inte det ar sa himskans hemskt att ha barnen pa dagis tidigt, (plus att jag i min livssituation skulle plugga utan att ha barnen pa dagis for da jag behovde plugga skulle jag se till att mannen tog barnen, men da har jag en man som jobbar sa att man kan pussla ihop det sa).

• julmusten

Ah, relax, framtiden gar ingenstans.

Jag tycker inte du skall gora nagot mot ditt barn som du inte kanner dig trygg med.

Maste du plugga, eller jobba nu? For ekonomins skull? For annars, ta det lugnt tills lilltjejen ar storre och borja plugga da i stallet.

Jag har inte jobbat pa 3,5 ar, ar 10 ar aldre an du och tanker inte stressa mig fram till nasta val om vad jag vill gora. Jag kan tanka mig att jobba med nastan vad som helst om det ar ett maste, men det behover inte vara nagot som jag skall gora for resten av livet och sa. Sa lange vi far in lite pengar och mina barn har det bra ar jag nojd.

Du har en massa ar pa dig att bli fardig, gor det som kanns rattast mot ditt barn, din framtid kommer alltid intraffa anda.

• julmusten

Hahaha, det ar sa trevligt att se att det inte bara ar vi Sverigeamerikaner som behover gora en massa knappt pappersarbete!!

Svar på tråden hjalp: jobba eller plugga vidare som ssk? angest! (ganska langt)