Inlägg från: Puchiko |Visa alla inlägg
  • Puchiko

Tarminflammation?

Läkarna tror att jag har en tarminflammation.. vad kan man göra mot det? Någon som varit med om det?
  • Svar på tråden Tarminflammation?
  • Puchiko

har lämnat avföringsprover som vi väntar på svar på.. han säger inget om behandling förrän han fått provsvaret

• Puchiko

Jag hoppas inte det är allvarligt.. men mår verkligen skit emellanåt..

blueberry: Har du kramper osv oxå? Hur har det varit att få barn? Har så många frågor och är så rädd
  • Puchiko
    blueberry83 skrev 2010-04-10 16:04:28 följande:
    Ja ibland kan jag få kramper och det riktigt svider i magen, och när jag får ett skov så blöder jag även från tarmen (inte så kul). Men nu har jag varit problemfri i ca 3 månader så min nya medicin verkar fungera :) Innan dess så hade jag väldiga problem med skov i ca 1 år. Så länge läkaren hittar rätt medicin så kan oftast leva problemfritt. Sjukdomen påverkade inte förlossningen något.
    Jag har så konstigt för jag har bara kramper på höger sida
  • Puchiko
    blueberry83 skrev 2010-04-11 10:17:38 följande:
    ok..jag brukar ha kramper mitt i magen. När ska du träffa läkaren igen?
    Har telefontid på tisdag morgon.. då ska jag få reda på avföringsproverna..
  • Puchiko

jo jag vet, har astma sedan barnsben och för två månader sedan fick jag veta att jag har pco.. känns som om min kropp ger upp  

Ska på en rectoskopi oxå men har inte fått tid än..
  • Puchiko

jo jag vet, så kände jag med pco när jag fick veta det. Men vägen till svar är lång och kantad av törner.. man får ju tjata sig till undersökningar

• Puchiko

det är fruktansvärt att man ska behöva tjata sig till vård i dagens sverige 2010.. hemskt!! Tråkigt att höra att du gick ner så mycket pga sjukdomen

• Puchiko

Avföringsproverna visade inget, men å andra sidan hade jag ingen diarré under tiden jag lämnade prover.. så han sa att vi ska ändå gå vidare med rectoskopi och om inte det visar något coloskopi..

Svar på tråden Tarminflammation?