• Anonym (orolig)

    Gravid trots p-ring

    Hej,
    jag vet att jag kanske är löjlig men jag måste fråga!

    Jag skulle ta ut nuvaringen den 21/03, men den 16/03 fick jag en liten blödning, så tänkte jag jag missade att ta ut ringen, så jag tog ut den med en gång, sen såg jag på kalendern att det egentligen inte var dags än.

    Nästa dag fick jag den riktiga blödning pga att jag tog ut ringen.

    Sen för säkerhetsskull gjorde jag en g test på den 21/03, negativ.

    Men jag är jätte svullen i magen och har haft mensvärk sen den 16/03.
    Ibland har jag mer mensvärk ibland mindre men det slutar inte.
    Och mina bröst har blivit större med.

    Finns det någon där ute som kan säga något om det?
    Någon som har varit med om samma sak?
    Eller som blev gravid tros p-ring?

    Är jätte tacksam för svar!!
    (har använt ringen i 3 månade innan detta hände, skötte den precis som jag skulle)

  • Svar på tråden Gravid trots p-ring
  • jennyc

    inget skydd är 100% men tror risken för at tdu ska va gravid när du haft mens är väldigt liten

  • Anonym (orolig)
    jennyc skrev 2010-04-08 23:15:17 följande:
    inget skydd är 100% men tror risken för at tdu ska va gravid när du haft mens är väldigt liten
    men mensen kom ju en dag efter jag tog ut ringen, är det inte så att det är som en konsgjort mens som man alltid får om man ta p-medel? Har jag läst någonsstans..
    Hoppas verkligen du har rätt
  • Anonym

    Jag blev gravid trots p-ring, kan dock inte säkerställa graviditeten då jag fick en blödning kort efter.
    Men ett svagt plus dök upp på g-testet, om det nu inte måhända var ett spökplus.

  • Anonym

    ...kanske ska skriva också att jag hade väldigt ordentliga symtom så jag hade själv misstänkt att jag var gravid före g-testet.

  • jennyc
    Anonym (orolig) skrev 2010-04-08 23:21:27 följande:
    men mensen kom ju en dag efter jag tog ut ringen, är det inte så att det är som en konsgjort mens som man alltid får om man ta p-medel? Har jag läst någonsstans.. Hoppas verkligen du har rätt
    oj de där är jag inte jätte påläst om...men ägglossning har man ju inte när man tar p-medel så konstigjord och konstgjort...mens får man ju när man tar sockerpiller

    Själv har jag hållt mig till minipiller då vi i min familj har mkt proppar och sånt, då har man ägglossning och mens som vanligt i vissa fall och i vissa inget alls, blev själv gravid på minipiller en gång så ägglossning hade jag ju iaf. vad heter p-ringen du använder så kan jag luska lite på fass men en sån blödning ska inte innebära mer än att om du inte sätter in en ny ring så kommer ägglossningen igång och då är risken att man kan bli med barn så man ska ju hålla upp med sex nån vecka efter ny start med p-medel för säkerhets skull
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2010-04-08 23:25:53 följande:
    Jag blev gravid trots p-ring, kan dock inte säkerställa graviditeten då jag fick en blödning kort efter.Men ett svagt plus dök upp på g-testet, om det nu inte måhända var ett spökplus.
    När gjorde du testet då och när fick då blödningen?

    Jag har en dotter på 8 månader, och symtomerna känner jag lite igen, men man kan ju alltid hoppas på att det är en slags inbildning :-P eller om man har en zysta eller nåt...hmm
  • Anonym (orolig)
    jennyc skrev 2010-04-08 23:27:03 följande:
    oj de där är jag inte jätte påläst om...men ägglossning har man ju inte när man tar p-medel så konstigjord och konstgjort...mens får man ju när man tar sockerpillerSjälv har jag hållt mig till minipiller då vi i min familj har mkt proppar och sånt, då har man ägglossning och mens som vanligt i vissa fall och i vissa inget alls, blev själv gravid på minipiller en gång så ägglossning hade jag ju iaf. vad heter p-ringen du använder så kan jag luska lite på fass men en sån blödning ska inte innebära mer än att om du inte sätter in en ny ring så kommer ägglossningen igång och då är risken att man kan bli med barn så man ska ju hålla upp med sex nån vecka efter ny start med p-medel för säkerhets skull
    har hållit min man borta sen jag tog ut ringen :-P tänkte vänta in nästa mens så att jag kan börja med p-ringen igen. Mensen ska komma nästa onsdag efter mina beräkningar.
    Men som sagt så är man ju lite orolig över de där "symptomer"
  • jennyc
    Anonym (orolig) skrev 2010-04-08 23:37:54 följande:
    har hållit min man borta sen jag tog ut ringen :-P tänkte vänta in nästa mens så att jag kan börja med p-ringen igen. Mensen ska komma nästa onsdag efter mina beräkningar. Men som sagt så är man ju lite orolig över de där "symptomer"
    ja de där är svårt men symptom kan ju komma bara man tänker gravid...hur många trådar här handlar inte om det? Svårt när många symptom hör ihop med mens också men de bästa du kan göra är att hålla borta gubben ett tag till, inte tänka för mkt på det för då är risken att mensen blir sen stooor och skulle den utebli ta ett test. Men jag tvivlar ändå men man vet ju aldrig.

    Lycka till vilket som :)
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2010-04-08 23:35:03 följande:
    När gjorde du testet då och när fick då blödningen? Jag har en dotter på 8 månader, och symtomerna känner jag lite igen, men man kan ju alltid hoppas på att det är en slags inbildning :-P eller om man har en zysta eller nåt...hmm
    Gjorde g-testet när mensen var beräknad, blödningen dök upp någon dag senare.
  • Anonym (orolig)
    jennyc skrev 2010-04-08 23:41:24 följande:
    ja de där är svårt men symptom kan ju komma bara man tänker gravid...hur många trådar här handlar inte om det? Svårt när många symptom hör ihop med mens också men de bästa du kan göra är att hålla borta gubben ett tag till, inte tänka för mkt på det för då är risken att mensen blir sen stooor och skulle den utebli ta ett test. Men jag tvivlar ändå men man vet ju aldrig.Lycka till vilket som :)
    Tack!
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2010-04-08 23:45:49 följande:
    Gjorde g-testet när mensen var beräknad, blödningen dök upp någon dag senare.
    Men när jag var gravid så blödde jag lite ändå, det är nog ganska vanlig.
    Vill du vara gravid?

    Och när jag hade missfall för nåt år sen så blödde jag riklig, men det var bara några dagar efter pos test.
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2010-04-08 23:49:11 följande:
    Men när jag var gravid så blödde jag lite ändå, det är nog ganska vanlig. Vill du vara gravid? Och när jag hade missfall för nåt år sen så blödde jag riklig, men det var bara några dagar efter pos test.
    Detta skedde för något år sedan Har hunnit få barn nummer två efter incidenten med nuva-ringen, strax före jag blev gravid med dottern fick jag ett missfall och då blödde jag som vid en vanlig mens (tidigt mf) men det kan ju säkerligen te sig olika.
Svar på tråden Gravid trots p-ring