H44 skrev 2011-06-30 16:37:36 följande:
Körsbärsträdet: åå vad skönt att läsa det du skrev :) du beskrivet det så fint. Stort grattis till erat barn, vad underbart vilken lycka!! Vi kommer inte att ge upp. Det finns så mycket kärlek mellan mig och min man och vi blir starkare för varje dag som går. Självklart kommer vi älska vårat barn när vi får lyckan att bli föräldrar.. Vägen är lite krokig just nu. Får jag fråga lite flera frågor??...... Vet de varför de inte hittade några simmare, kan det ha något med operationen att göra? För att få reda på väntetiderna för DI kontaktar man den kliniken man tillhör? Så DI ingår inte i vårdgarantin? Har ni berättat för vänner och familj? Hur gick biopsin till, ont efter? Så skönt höra hur ni har det som är i samma situation :) tack igen!!!
Man får försöka se det positivt, på något sätt tror jag att man blir lyckligare av detta, man lär sig att allt inte är så lätt, att ta tillvara på varandra, man växer tillsammans, genomgår saker som andra par inte får... så man kan välja att se det positivt eller att känna att det är orättvist att man blir drabbad, kan gå upp och ner, men tror ändå man ska fokusera på det positiva, vilket inte alltid är så lätt.
Anledningen till att de inte hittade några spermier var troligen pga operationen, eller möjligen att de gjorde operationen försent. Ingen av min mans punkulor hade vandrat ner vid födseln, han minns inte hur gammal han var vid operationen men troligen någonstans runt 7 år, vilket är ganska sent. Så hans kulor fick inte möjligheten att utvecklas som de skulle förklarade de det som.
I Göteborg ingår inte DI i vårdgarantin, men jag har läst om att det gör det på vissa ställen i Sverige, så håll tummarna för att det gör det i ert landsting. Mannen är vaken under biopsin, men min fick väldigt mycket morfin, så han var vaken men inte riktigt vid medvetande om vad de gjorde. Han är otroligt spruträdd, så möjligen därför de pumpade i honom så mycket, men enligt honom själv var det värre att stoppa in droppnålen i armen än vad sjävla biopsin var. Efteråt var kulorna nästintill helt svarta av blåmärken i några veckor, och det var väldigt "obehagligt" för honom, men gick bra att ha vanliga byxor efter några dagar.
Vi har varit öppna med vänner och familj, och även vår arbetsplats, redan från början. Jag tycker inte det är något man ska skämmas över. För oss har det varit relativt lätt att berätta, men det är ju ett val man gör själv. Vi arbetar på samma ställe, och vid utredning och även DI i Danmark så har vi både varit borta från arbetsplatsen på samma gång, om inte det varit så är det möjligt att vi inte hade berättat, svårt att säga.
Vet inte om jag svarat på allt, men fråga hur mycket du vill. Jag fick själv mycket svar här inne i början av vår resa, och det hjälper att vara lite förberedd på vad som kan komma.