Inga spermier..
Du kan ju alltid ringa dem och fråga vad som väntar och vad de kan göra där. När vi fick kallelsen ringde jag och ställde en massa frågor om vad som skulle hända framöver. Man vill ju veta så mycket som möjligt...
Du kan ju alltid ringa dem och fråga vad som väntar och vad de kan göra där. När vi fick kallelsen ringde jag och ställde en massa frågor om vad som skulle hända framöver. Man vill ju veta så mycket som möjligt...
På vår klinik gör de bara en biopsi i veckan. Vi fick en tid två månader efter första besöket men den kunde vi tyvärr inte ta, så vi ändrade tiden till tre veckor senare.
Vi fick resultatet från spermaprovet i oktober (har jag för mig) och biopsin är i maj, så vi har väl egentligen inte väntat SÅ länge. Fast det känns som en evighet...
De gör biopsi på en patient i veckan, på tisdagar. Det var 7 personer framför oss i kön, därför fick vi en tid efter ca två månader.
Nu är väl inte MS och infertilitet riktigt jämförbara åkommor?
Maxipaxi:
Som TS skriver så kändes det som att världen gick under en smula för många av oss här inne när vi fick beskedet att våra män inte har några spermier. IVF/ICSI är det enda sättet för oss att överhuvudtaget kanske, kanske kunna få biologiska barn, om man överhuvudtaget hittar några spermier. Som du kanske förstår är allt detta ganska känsligt, skört och jobbigt, därför förvånar det mig att du väljer att klampa in med dina åsikter här.
För min del får jag förhoppningsvis besked nästa vecka vid makens biopsi. Då får vi veta om världen går under ännu en smula. Om donation blir aktuellt för oss kommer vi att göra det i Danmark, vilket jag är glad för. Då kan man nämligen välja att göra det anonymt och slipper riskera att en donator med dina åsikter kontaktar oss efter 18 år. Det vill jag gärna undvika.
Här är priserna på en av klinikerna:
http://www.storkklinik.dk/se/priser/