• Smulans

Inga spermier..

TB1 skrev 2010-05-25 12:09:00 följande:
    men vad är speciella tillfällen?
    Jag antar att det är om ett par inte kan få biologiska barn och mannen i fråga är mörkhyad. Det finns säkert mer info på deras hemsida: http://www.storkklinik.dk/se
  • Smulans
    TB1 skrev 2010-05-25 12:52:39 följande:
    ok, usch hoppas vi kan få biologiska barn
    Det hoppas jag också att ni kan!
  • Smulans

Vad tråkigt, GreenGal! Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt för er och att ni får ert lilla barn till slut.

Elin, jag håller tummarna för att ni lyckas nästa gång! 

• Smulans
    TB1 skrev 2010-07-23 20:54:12 följande:
    har inte fått någon tid än :-/ hur går det för er?
    Vi väntar på att starta provrörsbefruktning i augusti/september

Borde ni inte ha blivit kallade nu, enligt vårdgarantin?
  • Smulans

Aurora79, spännande! Jag håller tummarja för er också

TB1, kan man inte ringa och höra varför det dröjer? Ovissheten och väntan kan vara förödande, det vet jag...

Chefen100, jag hoppas att ni lyckas med behandlingarna i Portugal. 

• Smulans

På vår remissbekräftelse från sjukhuset står det att vi har rätt att bli kallade inom tre månader enligt vårdgarantin. Det sa även läkaren vid vårt första besök. Både första läkarbesöket, biopsin och IFV-info har vi rätt att bli kallade till inom tre månader efter respektive remittering, enligt henne. Däremot vet jag inte om vårdgarantin innebär att man kan bli skickad någon annanstans om de inte har tid när man "kräver" sin rätt?

• Smulans
    TB1 skrev 2010-07-28 13:56:56 följande:
    men vi fick en remiss bekräftelse och där skrev dom att vi skulle få en tid inom 3 månader..?
    När skickades remissen? Jag hade definitivt ringt för att kolla vad som händer. Jag har ringt flera gånger under vår väntan. Mest för att stilla min egen sinnesro, men det kan det ju vara värt.
  • Smulans

Ja, om man får en tid i andra delen av landet så kan ju garantin kvitta. Men vad konstigt att det inte skulle gå under vårdgarantin i Stockholm när det gör det i Skåne?

Tyvärr tror jag också att man ibland måste ligga på själv om det ska hända något. Vår remiss hade troligtvis blivit hängande oskickad om inte jag hade ringt remitterande gynekolog och upptäckt att det saknades ett par prover innan remissen kunde skickas...

Svar på tråden Inga spermier..