• Smulans

Inga spermier..

Kan man inte få dispens från åldersregeln om man vet vart felet ligger som i erat fall? Det kanske är skillnad om det handlar om oförklarlig barnlöshet?

• Smulans

Imorgon är det dags för min makes biopsi. Jag är så nervös! Samtidigt ska det bli skönt att få besked, ovissheten är olidlig...

• Smulans
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-10 15:00:55 följande:
    Lycka till imorgon Smulans!!! Hoppas verkligen de hittar användbara spermier!
    Tack så mycket!
  • Smulans

De hittade spermier direkt! Vi är så glada och omtumlade, det känns helt fantastiskt. Förmodligen är det en blockering någonstans på sädesledarna som hindrar spermierna från att komma ut, vilket i sin tur troligtvis beror på den bitestikelinflammation som maken tidigare har haft. Spermierna blir nu nedfrysta och troligtvis blir det IVF/ICSI i augusti, efter sommarupehållet.

• Smulans
    Aurora1979 skrev 2010-05-11 18:05:48 följande:
    Smulans: Åh vad roligt!! Och vad bra att de frös ner dem direkt! De gjorde de inte hos oss och för vår del är det extra dåligt eftersom de inte hittade på alla trådarna de drog ut... Om de hittade direkt då hittade de ur bitestikeln först?Själv börjar jag äta mediciner för att sänka mina TSH värden.
    Jag vet inte riktigt, de sa att de hittade på båda sidorna. Tjejen från labbet kom in mitt i alltihop och sa "Vi har spermier"! Det kändes helt overkligt och tårarna bara rann...

Vad trist att det blev så dumt för er
  • Smulans
    TB1 skrev 2010-05-12 11:25:13 följande:
    va underbart Kan bara hoppas att vi har samma tur den dagen vi får göra de!
    Jag håller tummarna för det!
  • Smulans

Aurora, de pratade nog bara om testiklarna så vitt jag minns, jag tror inte de nämnde bitestikeln. Labbtjejen tog med en bit vävnad och gick ut och tittade i mikroskopet, men kom tillbaks med besked medan ingreppet fortfarande pågick. Sedan kom hon tillbaks igen och meddelade att det fanns på andra sidan också.

• Smulans
    Älskarlivet skrev 2010-05-12 12:55:46 följande:
    Får jag fråga en sak...?Om mannen inte har några sperma och det ska göras en spermainsemination (hjälp, hur stavas det...?.), är det en annan mans sperma eftersom mannen inte har några sperma...? Så pappan blir inte den biologiska pappan?
    Ja, om inte mannen har några spermier överhuvudtaget får man använda spermier från en donator. Det kan dock finnas spermier att plocka ut från testiklarna/vävnaden även om det inte finns i spermaprovet (som i vårt fall). Dessa kan man i så fall plocka ut och använda till provrörsbefruktning.
  • Smulans
    Bouillotta skrev 2010-05-13 20:36:01 följande:
    Åh, vad roligt och skönt för er!!! Hoppas det går bra med fortsatta behandlingar!
    Tack!
  • Smulans

Om man väljer att göra donatorinsemination i Danmark finns det möjlighet att få spermier från en mörkhyad donator.

Storkkliniken skriver tex: "Vid speciella tillfällen kan vi rekvirera donatorsäd från annat etniskt ursprung".

Svar på tråden Inga spermier..