Inga spermier..
Kan man inte få dispens från åldersregeln om man vet vart felet ligger som i erat fall? Det kanske är skillnad om det handlar om oförklarlig barnlöshet?
Kan man inte få dispens från åldersregeln om man vet vart felet ligger som i erat fall? Det kanske är skillnad om det handlar om oförklarlig barnlöshet?
Imorgon är det dags för min makes biopsi. Jag är så nervös! Samtidigt ska det bli skönt att få besked, ovissheten är olidlig...
De hittade spermier direkt! Vi är så glada och omtumlade, det känns helt fantastiskt. Förmodligen är det en blockering någonstans på sädesledarna som hindrar spermierna från att komma ut, vilket i sin tur troligtvis beror på den bitestikelinflammation som maken tidigare har haft. Spermierna blir nu nedfrysta och troligtvis blir det IVF/ICSI i augusti, efter sommarupehållet.
Aurora, de pratade nog bara om testiklarna så vitt jag minns, jag tror inte de nämnde bitestikeln. Labbtjejen tog med en bit vävnad och gick ut och tittade i mikroskopet, men kom tillbaks med besked medan ingreppet fortfarande pågick. Sedan kom hon tillbaks igen och meddelade att det fanns på andra sidan också.
Om man väljer att göra donatorinsemination i Danmark finns det möjlighet att få spermier från en mörkhyad donator.
Storkkliniken skriver tex: "Vid speciella tillfällen kan vi rekvirera donatorsäd från annat etniskt ursprung".