Inga spermier..
moii, jag kikade in på din blogg och jag hoppas innerligt att allt ska ordna sig på bästa sätt för er.
moii, jag kikade in på din blogg och jag hoppas innerligt att allt ska ordna sig på bästa sätt för er.
TB1: Vad tråkigt!
Min man hade enligt remitterande läkare "väldigt höga" FSH-värden, men enligt fertilitetskliniken "inom det normala". Vi blev erbjudna biopsi och de hittade spermier i båda testiklarna. Vi är nu i full gång med IFV, preliminärt äggplock på måndag.
Jag håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt för er och alla andra.
FrökenFräken, grattis till dottern och lycka till med syskonet!
Aurora, jag håller tummarna för att ni lyckas nästa gång.
TB1, jag håller tummarna för att ni får göra biopsi och att det finns spermier.
Vi lyckades på vår första IVF med makens nedfrusna spermier, så nu är jag gravid i vecka 8
Joohanna, har de gjort ultraljud eller hur tittade de på sädesledarna? Min man har haft bitestikelinflammation vilket gjorde att de misstänkte att det var en blockering, men det var inte förrän vid biopsin de kunde se något. Vi gjorde inget ultralud innan. Vid biopsin kunde de se att ena testikeln hade ärrbildning, vilket tyder på detta.
TB1, vad tråkigt! Jag hoppas ni får ert efterlängtade barn på något sätt i alla fall. Kram!
Det går jättebra! Jag är i vecka 11 (10+3) och mår super
Tack! Våra familjer och närmsta vänner har vetat om processen hela vägen, ändå från det negativa spermaprovet för drygt ett år sedan... Det har varit skönt att ha deras stöd och inte behöva låtsas.
Hej!
Jag var aktiv i tråden för ett tag sedan, innan vi visste om min man hade några spermier överhuvudtaget (spermaproven visade "total avsaknad av spermier").
Moii, jag läste på din blogg att du undrar lite om ICSI. Vi gjorde ICSI med de spermier som lyckligtvis hittades vid testikelbiposin. Fråga gärna om det är något du undrar över, jag är bara glad om jag kan vara till någon hjälp.
Vi hade turen att lyckas på vår första ICSI, och nu är jag gravid i vecka 21. Jag hoppas inte jag trampar någon på tårna, jag vill bara ge lite hopp till er som har samma resa framför er.
Lycka till, oavsett var i processen ni befinner er!
Grattis, Aurora79!
Vi har också levt efter mottot "Att oroa sig gör inte morgondagen lättare, det gör det bara tristare idag" och bestämt oss för att njuta varje dag jag är gravid och varje steg som går åt rätt håll. Det har vi faktiskt lyckats ganska bra med under hela processen.
Nu är jag i vecka 24 och har en sparkande liten kille i magen
Tack!
När vi fick de negativa provsvaren från makens spermaprov bröt vi ihop. Efter ett tag bestämde vi oss för att leva efter vårt nya motto och satte upp det på kylskåpet. Det har hjälpt oss enormt genom hela processen, även om vi såklart har brytit ihop och tappat modet ibland.
Hej!
Jag vill bara flika in att IVF/ICSI inte behöver vara så jobbigt. Vi gjorde vår första behandling i höstas med makens nedfrusna spermier från testikelbiopsin. Det är klart att det är lite pilligt att ta 60 sprutor i magen och att man blir lite påverkad av hormonerna, men det är ju för en god sak Det ökar ju chanserna också, vår läkare sa att man har ca. 40 % chans att lyckas vid en normal IVF-behandling.
Jag tyckte faktiskt inte att behandlingen var speciellt påfrestande. Allt har gått jättebra och nu är jag i vecka 32.
Det måste dock vara jättejobbigt att bli överstimulerad och jag hoppas att det går bra för din kompis, Memphis. Om någon av er ska genomgå IVF svarar jag gärna på frågor samt stöttar och hejar på
Ja, det är märkligt att det är så lång väntan och det känns som en eeeevighet och plötsligt har tiden bara gått Det gäller att man inte glömmer att leva under tiden också, även om det känns tuft.
Jag håller tummarna för er allihop!