• LillaRäven

Inga spermier..

Mirakel familjen skrev 2011-10-28 23:03:54 följande:
    Mirakel sker det är vår dotter bevis på.

Vi startade utredningen aug 2003. Efter ett års kämpande. Sommaren 2004 kom domen. Min man var steril. Jag har bara en fungerade äggledare och äggstock.
    Vi har gjort både inseminationer och IVF:er med donator spermier utan resultat.
    När vi hade gett upp efter sista inseminations försöket dec 2008. Så hade det som absolut aldrig skulle kunna hända hände. Nov 2009 plussade vi spontant. Det tog lite mer än 7 år att bli med vårt gemensamma barn.

Läkarna var lika chockade som oss.

Nu är dottern 16 månader. Vi hoppas på ett syskon. Men det ser mörkt ut. Det finns ju inga garantier att vi lyckas igen.

Glöm ej att ta hand om varandra nu.

Mirakel sker.
    Vilken härlig historia Skrattande Jag bara ryser! 
    Men det är ju så, även om läkarna säger att det är helt kört, så är det aldrig 100%. Det kan dom aldrig varar!
    Tack för att du delar med dig av er historia!
  • LillaRäven
    redhead83 skrev 2011-10-29 10:29:36 följande:
    Ok, det stämmer säkert som du säger, att analysen tar 2 veckor. Det läkaren sa när hon ringde var att det visat sig att det handlade om hormoner och inte kromosomer iallafall. Då förutsatte jag att hon också visste att det inte var kromosomerna som var orsaken. Känns dumt av henne att säga så om hon inte fått svar på kromosomanalysen än, det borde ju kunna vara både och egentligen? Men så får vi verkligen hoppas att det inte är, ett problem duger bra.
    Jo precis, hormonprovet går fort. Hoppas att ni kan få bukt på problemet. Har ni fått reda på vad som är nästa steg?
  • LillaRäven

Mirakel familjen, vad var orsakerna till att din man var "steril"? 

• LillaRäven

Okej! Härligt att det ändå fungerade för er och för de andra i eran släkt

• LillaRäven

Vad tyst det blev på den här tråden....
    Jag och min man går och väntar å väntar, ska in på biopsi på tisdag. Ska bli så skönt att få ett svar efter all denna väntan! Men det är klart att det blir ett positivt besked Skrattande

• LillaRäven

Höst44, just nu är det faktiskt lugnt. Känns som att vi har gått igenom den värsta smällen. Vilket var när vi fick beskedet på det andra spermaprovet som visade 0. Då kunde jag inte se att det fanns ett slut på min oro och sorg över vad som kanske kommer att vänta oss. Att få ett biologiskt barn har varit väldigt viktigt för mig för att min mor gick bort när jag bara var 1 år, så jag har aldrig haft det biologiska bandet mellan mor och dotter. Även fast jag fick en "ny mamma" senare Vi har liksom redan varit på botten. Vi försöker att tänka att resultatet blir positivt. Bättre att ta ett negativt besked när det kommer. Inte nu när vi inte vet. Jag har iaf bestämt mig för att om de hittar spermier på biopsin så ska jag ALDRIG mer oroa mig för något i för väg!!! Blåbäret, håller tummarna för att eran ivf kommer gå bra!

• LillaRäven

Tack för allt stöd allihopa Glad

Maybe skrev 2011-11-06 12:49:49 följande:

Vi har fått ett brev från vår fertilitetsklinik.
    Det verkar som att den ssk som tog blodprover på min sambo efter att vi fått detta tråkiga besked  gjort något fel.
    Det verkar som att han måste ta om kromosomproverna. Nåväl, bättre att göra om det nu än om 3 månader och sen få vänta 3 månader till...

Skönt att de kom på det nu då! Det kan jag känna är en liten rädsla. Att de ska ge dåliga besked för att de har gjort något fel i undersökningen. För tyvärr är det ju sådant som faktiskt händer! Hoppas att i får ett bra svar nu då!

• LillaRäven

Oj oj vilken omtumlande dag! Idag har vi gjort biopsi. 
    Ssk berättade att ingreppet skulle ta en timme. Jag fick sitta utanför och vänta. Medans minuterna gick tänkte jag att om det skulle vara positivt kommer det inte ta en timme....minuterna gick. Magkänslan var inte positiv, vi hade ju bara 30-40% chans.
    Efter 50min kom min man ut, de hade hittat gott om spermier Skrattande 
    Läkaren berättade för oss att det förmodligen hade med min mans operation (som han gjort när han var liten) att göra. Hon trodde att ärrvävnad hade satt stopp. Så himla gött, jag tror inte jag har fattat det riktigt än!

Så vi kommer förhoppningsvis att börja med ivf i januari!
    Vilken underbar dag Skrattande

• LillaRäven

Tack så mycket Skrattande 
    Önskar alla som är inne i denna karusell lycka till! 

• LillaRäven
    Maybe skrev 2011-11-16 17:42:13 följande:
    Jag har en fråga.
    Någon som vet hur vanligt det är att en man är helt 100% infertil?
    Alltså att det inte finns en enda spermie.....

Om man räknar på hela sveriges befolkning, och räknat på de som har svårt att få barn.
    Något som har något hum? Jag googlar för fullt men hittar inte riktigt...
    Jag vet att jag har fått en siffra nån gång, vet inte vart jag fick den ifrån men jag vet att det är en väldigt liten del typ 5%. Men jag kan inte säga säkert...

• LillaRäven

Vi fick ett positivt svar på biopsin Glad så vi ska köra igång med ivf i januari!
    Men jag kan inte låta bli att hänga mig kvar i denna tråd. Eftersom jag har en positiv historia att berätta så kanske jag kan ge några hopp! 

• LillaRäven
    Maybe skrev 2011-12-18 17:15:39 följande:
    Kommer du ihåg hur länge ni fick vänta på reusltatet av biopsin?
    Jag förstår absolut att det är en stor sorg, och även att det är jobbigt att vänta.
    Pratar ni mycket om det?
    Man får reda på det direkt, men hittar de inga så skickar de iväg en bit vävnad till ett labb där de försöker hitta förstadie till spermier, det tar ca 2 veckor tror jag. 
Svar på tråden Inga spermier..