• moii

Inga spermier..

var gränsen verkligen 30? här är den 35. Jag kollade på mitt informationspapper som jag fick från huddinge sjukhus. när vi blev remitterade dit och där stod det 35 i alla fall.

Jag förstår att det är tufft att gå ner i vikt. (Been there done that) Min syster har struma och hon gick med i en viktgrupp och började träna med en personlig tränare som hjälpte henne massor.

Lycka till

• moii
    Linnea1986 skrev 2011-03-15 14:45:50 följande:
    I morse var vi till sjukan och sambon lämnade sitt spermaprov.. Nu är det bara vänta o se när dom hör av sig.. någon som vet om de brukar ta lång tid??
    för oss tog det ca 4 veckor
  • moii
    TB1 skrev 2011-03-16 19:53:13 följande:
    jo det skulle man ju kunna göra men jag vill helst inte då jag har praktik där, vill inte att dem ska veta nånting :-P
    Även fast du har praktik där så har de ju en tystnadsplikt att tänka på och alltså behöver du ju bara kolla med en person, kanske till och med förklara läget och påminna om tystnadsplikten i värsta fall.
  • moii

Kanina ett tips är att du läser tråden från brjan där står allas historia ganska bra beskrivet och man får också ganka mycket tips om man läser trådar från början.

Jag har gjort ÄP. Jag ska göra ET och vill INTE ha telefonsamtal om att vi inte behöver komma dit.. Det belv inte skitmånga ägg och vi har frysta spermier så jag vet liksom inte hur bra det kan bli.

• moii
    Körsbärsträd skrev 2011-04-06 18:24:19 följande:
    Nej...så tråkigt, vad händer nu då? Får du vänta till nästa månad och försöka med nytt äggplock?
    jag ska börja spraya igen när mensen kommer, så jag behöver bara vänta ett par veckor troligtvis men med tanke på att jag mådde rätt kast av sprayandet är det väl väldigt blandade känslor. Första gången såg jag fram mot varje nytt moment, nu känns det inte lika kul, men jag kommer ju att göra det.. Nödvändigt ont liksom.
  • moii
    Memphis skrev 2011-04-19 17:06:23 följande:
    TBI, Hur går det? Hur känns det? Glad
    Det var väl dags för er att komma på samtal snart väl?
    Du måste berätta hur det gick sen!
    Vi har fortfarande inte fått nån kallelse..
    Början på april, som dom sa, har ju varit för längesen Obestämd

Är en sån mes, så jag är inte sån som ringer och "tjatar" heller..
    Tänker att "den kommer väl imorn.."
    Börjar lessna på att hänga vid brevinkastet nu! Haha!

Kram!
    hördu, ring! Du kan ju bara få svar menar jag :) Och om du inte får kallelse nu hinner duinte börja före sommaren och då blir dt snart september eller oktober, RING!
  • moii

Memphis: Bra där! Och jag tror du har rätt att ni kanske får börja efter sommaren, men ligger du precis rätt i cykeln kanske du får börja innan.

Ni skriver flera stycken att ni ska börja med inseminationer, hur vet ni det? Har ni redan varit på besök eller hur är det?

Just nu är jag inne på icsi nr 2 (även om den första inte räknades då det aldrigblev nåt ET) och det är ingen barnlek kan jag säga även om alla visst reagerar lite olika på behandlingen. Den här gången ska vi inte ha frysta spermier utan färska. Hopas verkligen att det funkar bättre!

Nåja lycka till allihop, kanske är det lättare att hålla igång tråden nu när det närmar sig för alla :)

Svar på tråden Inga spermier..