Inga spermier..
Grattis!!!
Grattis!!!
Lycka till med er donation!
Mirakel familjen: er historia är ju fantastisk!! Grattis!!
Trots att du vill ge oss hopp har jag känt att man orkar inte hoppas på att det helt plötsligt skulle bli ett biobarn, det blir för jobbigt att hoppas på nånting som med största sannolikhet inte sker.
Intressant att så många av er spekulerar i om det är ärftligt eller inte. Det har jag också undrat över. Mina svärföräldrar försökte i 5 år innan svärmor blev gravid första gången. Min man är deras 3:e barn och det skiljer 4-5 år mellan alla barn. Och de har aldrig använt preventivmedel...
Det är konstigt det där med regler om hur länge man har försökt/bott ihop m.m.
Vi skulle få vänta med barnlöshetsutredning till vi försökt i 2 år bara för att vi var under 25. Att vi hade varit gifta i 3,5 år och tillsammans i 7 år, det brydde de sig inte om....
elin: hoppas ni får alla provsvar snart, så ni vet om ni kan gå vidare med biopsi eller inte!
Lillstoran: Jag tycker du kan lämna tråden NU!!! Den här tråden är till för de som lever i en relation där mannen inte har några spermier och du verkar ju inte leva i en sådan relation. Vad är det för sätt att ifrågasätta hur vi väljer att få barn med den man vi älskar? Och vad är det för sätt att ifrågasätta huruvida vi vill fortsätta i vår nuvarande relation när du själv inte lever i en sådan relation!!!
Vad roligt att så många nu väntar barn här inne! GRATTIS! 
Jag vill oxå glatt meddela att vi väntar barn nu, fast genom adoption! Vår ansökan skickades till Taiwan i veckan.
Tack för alla Grattis! =)
Ung fru: Vad tråkigt att det inte fanns några spermier!
Även om ni väljer donation så kan ni ju ställa er i adoptionskö om ni vill. Då har ni kötid tillgodo om det skulle bli aktuellt senare med adoption.
GoC
Jag förstår dina tankar!
Jag försökte oxå vänja mig vid donator-tanken men det gick inte.
Ganska snart blev det tydligt för oss att det var adoption som var vår väg till ett barn.
Vi processade mycket, jag grät mycket. Men ett halvår senare började vi föräldrautbildningen! Det kändes så spännande!Jag kunde börja se ett ljus i tunneln! Nu är det 4 år sen vi gick den där utbildningen, snart två år sen vi fick världens underbaraste kille!!
Nu väntar vi barnbesked för ett syskon! Att adoptera är det absolut bästa beslut vi tagit! Tänk att det kunde bli så bra!
Förstår att du mår skit nu, men lyssna till era känslor och bearbeta att ni inte kan få biologiska barn tillsammans. Det kommer bli bättre!
Skickar en stor kram!