• Anonym (vill inte ha dom)

Röda prickar efter rakning

Jag har jämt och ständigt röda prickar på underbenen när jag rakat mig eller även om jag inte är nyrakad. hur får  man bort dessa? jag har fått fula smalben som bara ser prickiga och fläckiga ut   Vad gör man? hur gör ni för att få era ben att se släta fina och bruna ut?

• Svar på tråden Röda prickar efter rakning
  • Anonym

Kanske vax eller Veet passar dig bättre?

men hur får man dom snygga sen då? prickarna verkar ju vara kvar ändå trots man inte rakat dom på nån vecka och mer.

• Anonym (*)

Jag får också så. Har jättekänlig hud. För mig fungerade epilatorer bättre, även om det ger inåtväxta hårstrån och skit.

• JenniferPavlovic

Jag hade också så tills jag började smörja in benen med balsam innan jag rakade! 

Först testade jag riktigt sånt skum men funkade inte men när jag lägger på ett bra lager med balsam brukar benen bli mjuk å prickfria:)
  • Ansi30

Var suuupernoga med att rakhyveln är ny och fräsch. gamla slöa rakhyvlar är NONO om man är känslig som vi är.

Kör också med balsam, fungerar mkt bättre än rakgel för mig.
    Däremot har jag inte hittat ngt som fungerar för bikinilinjen, där blir det alltid röda prickar hur jag kan gör.

okej ska då testa balsam, har för mig att jag testat både tvål,schamp och balsam innan då rakgelen vart slut. som idag tex blev det tvål. men är lika prickig ändå. näst gång blir det balsam. peelar ni era ben ofta?? eller hur sköter ni dom?  hur ofta rakar ni benen? jag vill ha lena fina snygga bruna ben nu i  sommar. men de ser bara prickiga,blå ådriga ut och breda inte snygga alls längre.

• Jess87

Du kör inte med engångs hyvlar va? för det suger!

• Riley

För bikinilinjen brukar jag smörja med en sårsalva efter - det blir inte ett helt perfekt resultat men mycket färre prickar och inväxta hår -)

• JenniferPavlovic

Babyolja brukar jag använda ibland också:)

Sen brukar jag bara använda engångshyvlar dom i fler pack i rosa förpackningar
    kommer inte ihåg märket nu men då måste jag byta varje gång oavsett om jag bara rakat jätte lite!
Svar på tråden Röda prickar efter rakning