Inlägg från: JenniferPavlovic |Visa alla inlägg
  • JenniferPavlovic

Röda prickar efter rakning

Jag hade också så tills jag började smörja in benen med balsam innan jag rakade! 

Först testade jag riktigt sånt skum men funkade inte men när jag lägger på ett bra lager med balsam brukar benen bli mjuk å prickfria:)
  • JenniferPavlovic

Babyolja brukar jag använda ibland också:)

Sen brukar jag bara använda engångshyvlar dom i fler pack i rosa förpackningar
    kommer inte ihåg märket nu men då måste jag byta varje gång oavsett om jag bara rakat jätte lite!
  • JenniferPavlovic
    Riley skrev 2010-04-10 00:53:19 följande:
    För bikinilinjen brukar jag smörja med en sårsalva efter - det blir inte ett helt perfekt resultat men mycket färre prickar och inväxta hår -)
    Lät som en bra tips borde jag testa heter den bara sårsalva? Köpes på apoteket lr?
  • JenniferPavlovic
    Anonym (vill inte ha dom) skrev 2010-04-10 17:40:19 följande:
    jo jag kör med engångshyvlar dom gula  har jag nu, förr hade jag de i olika färger rosa gröna orange. och jag byter inte varje gång, kanske jag ska göra då?! :-/ slarvig man är, tack för alla tips   hur ofta byter ni rakhyvel och vilka är bäst tycker ni?
    Måste byta varje gång annars får jag röda prickar på benen å "knölar" som liknar finnar under armarna men byter jag varje gång och kör med balsam så är det knöl och prick fritt, Tycker dom rakhyvlarna med olika färger är bäst då jag brukar lyckas skära mig med dom gula!
    Men får dock prickar vid bikinilinjen som jag inte lyckats få bort men kanske ska testa den där sårsalvan de pratades om här!
Svar på tråden Röda prickar efter rakning