Inlägg från: Fenomen a |Visa alla inlägg
  • Fenomen a

Okej att låta 1 1/2 åring åka rutschkana ensam?

mina har åkt själva sedan de var ca 1 år och aldrig ramlat, de är försiktigare än sina mrater och väljer själa att åka baklänges på mage om det är höga kanor. Klart att de kan ramla men det gör de jhu även om personalen står 2 meter bort och man hinner inte fram iaf.

• Fenomen a
    Hallonmumsan skrev 2010-04-09 22:26:03 följande:
    barnen har inte det inlärt att det är farligt utan det måste dom lära barnen. hur ofta säger man inte till sina barn spring inte med saker i munnen eller stå inte på stolen osv. dom glömmer så lätt.
    Kan de vara så att de måste få uppleva vad som händer om de ramlar att det faktiskt gör ont. Då kan de koppla till vad man säger.
  • Fenomen a
    Miss Maya skrev 2010-04-09 22:39:42 följande:
    Ja, ibland är det nog så. Hon ramlade från matstolen för första gången häromdagen och jag hann ta i henne innan hon slog i golvet, men hon blev rejält skrämd och efter det har hon varit betydligt mer noga med hur hon sätter sig. Fast jag vill ändå inte att hon ska lära sig att rutschkana kan vara farligt genom att vurpa ner på huvudet.
    Klart man inte vill, tycker att man kan börja vaddera hela världen när man får barn men man måste nog lita till dem och komma ihåg att det inte är så farligt
Svar på tråden Okej att låta 1 1/2 åring åka rutschkana ensam?