Inlägg från: Gravidgrodan |Visa alla inlägg
  • Gravidgrodan

Okej att låta 1 1/2 åring åka rutschkana ensam?

Nej du överdriver inte alls enligt mig. Självklart beror det på barnet och hur stor/hög rutschkanan är. Men jag skulle för allt i världen inte låta min kille som strax blir 2 år åka själv i rutschkanan. Tycker du ska ta upp det med förskolan!

• Gravidgrodan

Jag kan tillägga att jag inte heller är speciellt hönsig av mig, men just vad gäller att åka rutschkana och min son så litar jag inte på att han har koll själv. Han är i och för sig en ganska försiktig kille och började gå ganska sent så det spelar kanske också in. Vi har kommit så långt att han åker själv i de små rutschkanorna som mest används inomhus. Men om du TS känner att du inte kan lita på att hon har koll varje gång så skulle jag nog prata med förskolepersonalen så att de kan ha lite extra koll på henne när hon åker.

• Gravidgrodan

Ja, det där med trappan är ju också viktigt så att de inte ramlar från den och att barnen ofta knuffas. Självklart borde personalen ha koll tycker man.

• Gravidgrodan
    Miss Maya skrev 2010-04-09 22:24:29 följande:
    Ja knuffas kan de ju också göra, men det är jag inte så rädd för. Några barn försökte ta sig upp före dottern idag och hon blev skitarg och satte igång och tjuta av ilska!
    Ja man måste ju stå upp för sig själv! {#lang_emotions_laughing} Jag tycker det verkar lite konstigt bara att de låter barnen åka själv så där, tror inte det skulle hända på min sons dagis. Men vi har kanske extra hönsig personal {#lang_emotions_wink}
  • Gravidgrodan
    Miss Maya skrev 2010-04-09 22:30:16 följande:
    Fast dottern åker ju frekvent så vi får väl hoppas hon börjar ha stenkoll snart. Idag gick klättrade hon nog upp och åkte ner 20 gånger på raken. Puh...
    Övning ger färdighet sägs det! Hon har nog stenkoll snabbare än du tror, men tycker ändå att man ska ha ett så litet barn under uppsikt. För som någon skrev så glömmer de snabbt att det kan vara farligt om man inte är fullt koncentrerad på det man gör...
Svar på tråden Okej att låta 1 1/2 åring åka rutschkana ensam?