Okej att låta 1 1/2 åring åka rutschkana ensam?
Miss Maya skrev 2010-04-09 22:46:57 följande:
Eller så blir det farligt. Att landa på huvudet är aldrig bra. Jag vet äldre barn som fallit från lägre höjder än denna och brutit både armar och ben. Otur och landat riktigt illa. Det är undantagsfall, självklart, men det händer. Sitter hon högst upp där och hamnar snett med kroppen och vurpar ner med huvudet före över kanten, ja, den tanken tycker jag är rejält otäck.Det var ju inte så många år sedan ett litet barn dog (på dagis?) då h*n ramlade i en sådan där "gunghäst" som finns i alla lekparker. Maximal otur - slog huvudet i en järnstång. :(
Det är ju så hemskt att det gör ont att tänka på det...
Men tyvärr så är det ju så att vi inte kan skydda våra barn mot allt, och förmodligen inte heller bör göra det. Min erfarenhet är ändå att personalen är väldigt noga om barnen, och vaktar dem mer än jag gör med mina egna. Som personal är man medveten om att man tar hand om det dyrbaraste föräldrarna har, och "chansar" mindre än många föräldrar gör?
Kanske man också får ta med i beräkningen att de inte kan vara lika nära varje barn, när de är 2-3 stycken på 20 barn, som man kan vara hemma?