Inlägg från: With a devilish smile |Visa alla inlägg
  • With a devilish smile

Okej att låta 1 1/2 åring åka rutschkana ensam?

Min dotter på 17 mån åker själv, oftast står jag bredvid men ibland har man suttit på en bänk någon meter ifrån så har hon hunnit åka ner när man är framme men hon löser det utmärkt själv . Jag tycker att så länge barnet klarar av det och det inte är en enorm kana så behöver man inte bli helt upprörd över en sådan sak ;)

Barn måste få prova själva , lära & utveckla sig utan en förälder som står som en hök 2 mm ifrån dom. 
    Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
  • With a devilish smile
    Miss Maya skrev 2010-04-10 20:12:54 följande:
    Ja för att jag sett hur min dotter beter sig i rutschkanan ja! Jag är inte rädd för att bli påkörd av en bil för jag tittar mig runt och min dotter sitter i vagnen, jag är inte rädd att det ska börja brinna för jag har inget min dotter kan leka med som skulle orsaka det, jag är ytterst noga med att stänga spisen, osv osv osv. MEN jag har sett hur oaktsam, i rent oförstånd, dottern kan vara i en rutschkana, ja!
    Men om du nu vet med dig att din dotter är så pass oförsiktig att det krävs övervakning av vuxen vid åkandet är det väl inte svårare än att prata med personalen ? {#lang_emotions_innocent}
    Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
Svar på tråden Okej att låta 1 1/2 åring åka rutschkana ensam?