• Anonym (fia)

vi behöver hjälp nu

vi är ett gift par i 35 års åldern inga barn har pco numera är vi pensionärer bägge och hemma dygnet runt för 2 -3 år sen var vårt sexliv bättre ,men numera ligger vi som döda sillar gör de vi ska bara de är inte kul tycker jag när jag frågar maken vad som är fel så vet han inte säger han . jag saknar lite romatik i sängen  inga kyssar kramar mm . vi behöver råd vad som är fel vi har varit tillsamans i 15 år  .får sällan ngn uppskattning han tycker att jag tjatar och gnäller om att jag är rastlös men jag sköter de mesta här hemma . vi hittar sällan på ngt han sitter mycke vid en sida på nätet köper mycke men vi har inte råd med de anser jag men om han inte får köpa så har han en jäkla humör som sagt var vi behöver hjälp på alla sätt så ge mig råd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-10 16:50
    fortsätt gärna svara vi behöver hjälp tycker jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 21:36
    inga fler svar

• Svar på tråden vi behöver hjälp nu
  • Lena

Vi löser det ekonomiska genom att ha egna pengar som vi frå göra vad vi vill med varje månad. Det kan vara en ide

Sen så gör saker var för sig. Ingen relation blir bra av att man är med bara varandra hela tiden. Boka upp dig på egen hand 2-3 dagar per vecka.

Sen när det gäller sexet, ha bara sex när du har lust och på sätt du vill och onanera mera. Sex föder sexlust!

• Anonym (fia)

ja de är inte lätt detta med sex för när jag bodde hemma prata vi aldrig om de  och jag vill ha mer än bara ligga som 2 isglassar fortsätt gärna svara

• Lena
    Anonym (fia) skrev 2010-04-10 01:14:56 följande:
    ja de är inte lätt detta med sex för när jag bodde hemma prata vi aldrig om de  och jag vill ha mer än bara ligga som 2 isglassar fortsätt gärna svara
    Onanerar du? Det kan nämligen vara en väg till ett bättre sexliv. Har man svårt att sätta vad man tänder på i ord kan man man leta efter porr eller sexnoveller som visar det och sen visa det man har hittat för ens partner.
  • Anonym (fia)

vad göra när lusten är borta och man får höra kritik om att man aldrig tar första steget  , men han sköter ej sin hygien sitter bara framför tv och datan och han blir sur om jag stör han om han vill se ngt .  men jag vill lära mig mer om sex  vi pratade aldrig om sex hemma de var tabu .  nä onanerar gör jag inte eftersom de var tabu och förbjudet .  så vad göra

• Anonym
    Anonym (fia) skrev 2012-03-19 15:17:31 följande:
    vad göra när lusten är borta och man får höra kritik om att man aldrig tar första steget  , men han sköter ej sin hygien sitter bara framför tv och datan och han blir sur om jag stör han om han vill se ngt .  men jag vill lära mig mer om sex  vi pratade aldrig om sex hemma de var tabu .  nä onanerar gör jag inte eftersom de var tabu och förbjudet .  så vad göra

Sluta tänka på allt som var tabu.
    Sex ska vara lekfullt.
    Har du någon vännina att prata med ?
    Ställ krav på gubben att han ska vara fräsch, eller skaffa dej en älskare.

• Anonym (fia)

hej nä ingen väninna  tyvärr de är inte så lätt när man hört sen man var liten att sex är tabu 

• Anonym (Jobbigt!!)

Porr film då? Det kanske kan hjälpa. Då menar jag inte en hårdporr film med förnedring. Det finns mjukporr filmer som kan vara väldigt upphetsande. Tala om för varandra vilka fantasier ni har. Res bort en helg, ta in på hotell. Det kan betyda mycket att byta lite miljö.
    Kör roll spel.
    Han är rörmokaren som kommer och ska laga  dina rör, när du precis har duschat och bara har morgonrock på dig, typ nåt sånt. Använd fantasin.

• Wittra

"vi är ett gift par i 35 års åldern inga barn har pco numera är vi pensionärer bägge " ......................är ni 35 år och pensionärer? Förvånad

• Anonym (fia)

ja jag pluggar för fullt  till uska och gubben mest sjukskriven nu för tiden 

• Wittra
    Anonym (fia) skrev 2012-03-19 20:05:17 följande:
    ja jag pluggar för fullt  till uska och gubben mest sjukskriven nu för tiden 

Man är inte pensionär för att man pluggar eller är sjukskriven. Hoppas du skojar med mig. Eller menar du kanske att det känns som om ni vore pensionärer?
  • Anonym (fia)

jag har varit pensionär  1994 till 2011 när min rygg blev bra igen efter mina diskbråck är borta  så ja jag har haft sjukpension  som de heter och maken är sjukskriven lång tid pga av nacke och rygg varför skulle jag skoja de var inte de som var frågan utan annan hjälp ang sexlusten min som är borta 

• tia

Hejsan tänkte bara tipsa om parterapi om ni inte vart på det förut?
    Sexlusten hänger väldigt ofta ihop med hur man har det övrigt i förhållandet, är förhållandet i en svacka så är det ganska vanligt att sexet blir lidande.
    Det verkar ju som att ni både skulle må bra av att gå på någon sådan session, verkar som att ni har fastnat i en ond cirkel.

Du säger att han bara gnäller, inte sköter sin hygien, blir arg om han inte får köpa saker som ni i slutändan ändå inte har råd med & du känner dig rastlös &  en aning ensam kanske?
    Om gubben bara blir arg på dig när du "stör" honom & om sexet inte är vad du önskar att det vore så tycker jag att ni ska testa på parterapi kan ju inte skada iallafall!

Jag & min sambo har det också lite dåligt nu (nära separation) så vi ska nu iväg och prova på parterapi om någon vecka. (första gången vi ska dit )
    Vi är båda 23 år gamla & har varit ihop i 4 år, så ni som varit ihop i hela 15 år skulle nog må gott av det med gissar jag på :)

• Anonym (fia)

han vägrar träffa ngn sån eller familjerådgivningen han säger ingen annan har med vårt liv att göra så vad gör man 

• tia
    Anonym (fia) skrev 2012-03-21 01:29:00 följande:
    han vägrar träffa ngn sån eller familjerådgivningen han säger ingen annan har med vårt liv att göra så vad gör man 
    Ja du .. ställer lite krav kanske?
    Säger att du har tröttnat på att ha det som du har det och försöker förklara hur viktigt det är för ert förhållande att nigår dit.
    Om han vill satsa på er så får han kämpa lite och faktiskt följa med dig dit.

Du får väl säga att det känns som att erat förhållande har fastnat och att du känner att ni behöver få hjälp med det och säger har att han inte vill träffa någon så får du väl helt enkelt försöka prata med honom tills han ändrar uppfattning

säg ex: JAG kan inte ha det såhär längre för jag mår dåligt och jag tycker att du borde kunna satsa såpass mycket på oss att du faktiskt försöker gå på den här parterapin. Det är för VÅRAN skull, någon förändring måste ske för såhär kan vi INTE ha det.
  • Anonym (fia)

jag hoppas på fler råd  av er kunniga 

• Lilla Morran

hej! dags att ställa lite krav kanske? Att bryta mönster är inte enkelt, men du verkar ju ha en vilja att göra nått åt er situation i alla fall. Ta ett seriöst snack med din man om hur du vill ha det i ert förhållande. om han vill ha dig kvar så inser han nog att han får anstränga sig lite också. En ofräsch man som gör slut på pengar som inte finns låter inte som nån drömpartner... Men han är inte ensam ansvarig för att ert förhållande knakar - prata med honom och förklara vad du är beredd att ändra på, sen får han tala om hur han kan tänka sig att bidra... Lycka till!

• Anonym (fia)

puffar lite och hoppas på svar med råd

• tia

Hur har de gått nu då , de råden du har fått lutar ju mot att du måste ställa lite krav.
    Inte för att vara elak & "bestämma" utan för att du ska kunna må bra själv!

Man måste ju både ge och ta i ett förhållande.. du räcker ju ut din hand och erbjuder lösningar på ert/ hans problem då är ju det minsta han kan göra att faktiskt anstränga sig lite och försöka någon av alternativen.
    Finns egentligen bara 2 saker att göra:

1, du tar ansvar över din egen lycka och ditt egna välmående genom att faktiskt KRÄVA någon sorts förändring, eller iallafall ett försök till förändring.

2, du duckar för konflikten & problemet och fortsätter söka råd/magiska lösningar för er situation här på nätet. Utsikterna för att du då någonsin kommer att ha ett välfungerande & lyckligt äktenskap är nog ganska små.

Menar inte att vara elak, men DU måste nog tuffa till dig lite och faktiskt se ditt egna värde i det här. Du förtjänar faktiskt att bli kämpad för, ditt värde ger dig faktiskt rätten att kräva engangemand från din partner. Ser han/du själv inte de så är det ju bara du som kommer förlora på att leva kvar i det ni har nu.

• Schnitzel

Erat mysliv kommer förmodligen vara skit fram tills att ni börjar jobba och får va ifrån varandra lite.

Svar på tråden vi behöver hjälp nu