• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mysmamma70

Ligger nu på patienthotellet och myser med Cornelia. Vi fick en toppenförlossning sim bara tog 4,5 timme från första värk.

Jag mådde riktigt dåligt igår och fick träffa en sympatisk läkare som undersökte mig och såg att jag redan var öppen tre cm. Hon hinnsvepte mig och hörde att det var lugnt på förlossningen så vi fick gå ner dit kl 16.

Fick penicillin mot GBSen och sen togs hål på hinnorna. Värkarna kom direkt med tre min mellanrum.

Efter två timmar började det göra mer ont och jag var då öppen fem cm och BM ringde efter narkosläkaren så jag fick min efterlängtade EDA kl 18.30. Tills dess funkade det bra med lustgas.

EDAn hade fin effekt och jag satt på en stol kl 19-20 och vilade och väntade och pratade med min man och syster.

Vid 20.30 tyckte jag att det tryckte på mycket neråt och gjorde mer ont och då visade det sig att jag var helt öppen. Bebisen låg dock lite högt ännu så jag stod upp en stund och tog mig igenom mäktiga värkar med min man som stöd.

Efter en stund kände jag barnets huvud tränga ut och jag fick hjälp upp i sängen. Två krystvärkar senare var Cornelia född och jag födde henne stående på knä, hängande med överkroppen mot den uppresta sängkanten.

Det var den mest mäktiga och fantastiska upplevelse jag varit med om och är full av beundran och tacksamhet till personalen på förlossningen i Lund som gjorde detta möjligt

bild på underverket kommer när jag kommer åt en dator

Lilla Cornelia är söt och snäll och har knappt sagt knorr sen hon föddes

Kram till er alla

• 3 barns mamma84
    Ett två tre skrev 2010-12-20 19:45:52 följande:
    Jag tog oxå mina stift idag, jätteskönt att bli av med dom

Vad härligt med ny vagn Vad blev det?
    En Basson en dansk combi vagn
    Lägger in en bild i dag på bloggen på vagnen så ska du få se
    Super nöjd ..

Åh eller hur man är en människa igen efter att dom är borta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Mysmamma70

Vår finaste julklapp på väg hem - Cornelia - 2010-12-20 kl 20.50, 3885 g, 51 cm Hjärta
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Ginge
    Minifer skrev 2010-12-23 02:04:23 följande:
    Haj grattis till alla bebbar!!! Min lilla tjej kom redan den 6e dec, efter en timmes aktiv förlossning och 8 minuters krystande =) Tur man blev igångsatt :D BF var egentligen idag annars. Här är en liten bild från tvåveckorsdagen:

Fin tjej fått du!

och jag är så avundsjuk av din förlossning.... Jag blev igångsatt också. men det tog 20tim intensiva verkar och det stannade till vid 8cm. sen blev det kejsarsnitt.

men man är glad ändå att få uppleva så mycket :)

• em6

bf + 2 idag, inga känningar...
    spännande nu o se när hon kommer

• Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-12-28 16:27:52 följande:
    Nu åker vi till förlossningen med tre min mellan värkarna.
    Lycka till
    Mons april 2008 - Mira dec 2010
Svar på tråden Decemberbebis 2010