Mina bästa tips inför förlossningen!
Jag hade väldigt svårt för starka lukter, så tar ni med mat till partnern, se till att det inte luktar. Maken, stackaren, fick inte äta nåt på hela tiden, för jag tålde inte hans piråger och vi ville inte att han skulle lämna mig.
Det finns jättebra spypåsar med en liten pappring överst. De lär finnas i alla förlossningsrum eller toaletter. Ett bra tips är att se till att ha en nära till hands, för OM man blir illamående kommer det gärna otroligt snabbt och det är bara så kul att kräkas på golvet eller bm eller sin älskade...
Annars är mitt absolut bästa tips inför fölossningen att läsa på, fråga så mycket man vill, skapa sig en målbild, men HÅLLA SIG SÅ ÖPPEN SOM MÖJLIGT. Man KAN INTE veta hur det kommer bli, hur man kommer må, hur lång tid det tar, vilken grad av smärtlindring man kan behöva, hur bebisen mår, vilken bm man får, om det är en stressig dag på förlosnnningen, hur du kommer uppleva smärtan, etc, etc, etc...
Ju öppnare inställning man har, desto större chans att man slipper känslan att "det inte blev som det skulle/jag ville/jag föreställt mig/jag skrivit i mitt förlossningsbrev..."