Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

Mina bästa tips inför förlossningen!

Jag håller med #7: ha inte en för bestämd bild hur förlossningen ska vara.

Jag vill inte gå in i detaljer på hur min var men inte ens i närheten av vad jag hade tänkt mig och det enda som stämde överens var att min man var där och att jag födde en son .
  • lightfish
    Dextrosol
    Livräddaren i nöden om du inte får äta på förlossningen. Jag fick inte äta men var helt slut och inte fick jag dricka, men som tur var hade vi med oss två paket dextrosol som jag packat ner eftersom jag hade kräkts hela graviditeten och var rädd att ha kräkfest på förlossningen. Detron fick jag ta Glad.

Rymliga skor/tofflor
    Mina fötter var otroligt svullna och inte blev det bättre direkt efter utan det hela slutade med att jag fick åka hem i mina innetofflor som är väldigt stora men absolut inte anpassade för vinterväder/regn.

Musik
  • lightfish
    NovemberMommy skrev 2010-08-18 17:14:58 följande:
    har BF i november med första barnet.
    jag förstår inte, vaddå FÅR man inte äta eller dricka på förlossningen?!!
    Om man kommer in normalt, utan komplikationer, får man givetvis äta och dricka.
    Men om man som jag kom in akut med ambulans eller dyl. så kan det vara så att man behöver snittas och då ser man helst att kvinnan är fastande. Eftersom Dextrosol är en sån liten mängd i magsäcken gör det varken från eller till men om du behöver energi för en vaginalförlossning så är det ju trevligt med lite energi . Det hände mig, jag blev aldrig godkänd för att äta....utan det var alltid en överhängade faktor att det kunde bli snitt.
  • lightfish
    Ingiz skrev 2010-11-03 14:51:29 följande:
    Mitt bästa råd är att vara förberedd på att ingenting behöver gå som man trott eller önskat. Med andra ord är det bra om man har en plan B, C och D som både du och maken känner till. När jag började krysta så försvinner helt mitt minne - jag vet inte att bebisen mår dåligt tex. eller att jag förbereds för snitt TROTS att jag svarar på tilltal, frågor och gör som de säger till mig. Ska bli så roligt att få gå igenom min journal i slutet av månaden.

Personalen är otroligt viktig! Om du inet är nöjd med din BM byt så du känner dig trygg. Jag kände mig otroligt trygg med min och det gjorde att allt gick så lätt ändå.
    Kan inte mer än hålla med!
Svar på tråden Mina bästa tips inför förlossningen!