Inlägg från: Juppepuppe |Visa alla inlägg
  • Juppepuppe

Mina bästa tips inför förlossningen!

Toka2 skrev 2010-04-15 12:50:03 följande:
    Mitt bästa tips: Ha med något att läsa/lösa, en bok eller en korsordstidning. För om man måste vänta och vänta och vänta på att få åka hem när bebis väl är ute så kan timmarna gå väääääldiiiiiigt låååååångsaaaaamt..
    Haha! Ja, det tipset fick jag till förra gången och lassade upp med böcker. Öppnade inte en enda. Låg kvar i två dygn, men kunde inte få ro attläsa. Låg bara och tittade på min dotter.
    Men det stämmer säkert för en del. Vissa tips här passar en del och andra inte.

Superbra tråd!
  • Juppepuppe
    Toka2 skrev 2010-04-15 13:15:48 följande:
    Juppepuppe: Grejen är att när Alvin föddes 2007 så hade jag en bok med utifallatt, men den behövdes aldrig. Så till Rasmus ankomst 2008 så hade jag inte med någit. Ack vad jag ångrade mig när jag satt och inväntade först barnläkartid och sedan makens ankomst, sittandes på ett förlossningsrum och allt som fanns att läsa var en Allers som jag redan hade läst mina två tidigare besök på Förlossningen . Så hellre något läsbart med i onödan, än att sitta och ha långtråkigt. Även om sovande bebisar är söta .
    Sant. Har redan packat en bok i BB-väskan för säkerhetsskull, men misstänker att jag inte kommer öppna den. Men man vet aldrig, som sagt.
  • Juppepuppe
    tusselutt skrev 2010-04-15 20:33:05 följande:
    Har bara läst trådstart.Ta MYCKET kort och filma, även under värkarbete. Jag minns knappt min förlossning för jag gick in så mycket i mig själv. Kommer inte ihåg vilka barnmorskor jag hade, att jag var uppe och gick med gåstol eller så. Och då var jag inne i tolv timmar innan lillan behagade göra entre. Med bilder och film hade jag nog haft lite hjälp att minnas den största dagen i mitt liv.
    Usch nej, där är vi väldigt olika. Hade blivit vansinnig om någon fotat mig då. Jag har också väldigt luddigt minne av värkarbetet. Var också väldigt inne i mig själv. Har varit spännande att läsa journalen efteråt, men tycker att det helt klart räcker. Kanske kan man ha nåt avtal med mannen att han frågar om man vill att han ska fota. För det som man tycker innan är inte säkert att man vill då...
Svar på tråden Mina bästa tips inför förlossningen!