Mina bästa tips inför förlossningen!
Paincake skrev 2010-08-18 20:58:59 följande:
Jag vill tipsa om sidan varktimer.se . Där finns all information, man kan klocka värkar och se hur långa de är. Kanonbra sida.Packa ner svarta mjukisbyxor till efter förlossningen, när allt är klart. Man blöder igenom det mesta och det syns lite mindre i svarta kläder

Sno med hem de stora bindorna som finns på BB.
Stanna på BB så länge som möjligt. Jag förstår att man vill hem till sig så fort som möjligt men passa på att se till att amningen kommer igång ordentligt, att bebisen inte längre går ner i vikt, att du inte blir dålig och får någon infektion och ta chansen att fråga barnmorskorna och sjuksköterskorna om allt.
För min del så var jag så fokuserad på själva förlossningen att när den var över, var jag så omtumlad och hög på hormoner. Jag sov inte på tre dygn och var alldeles speedad. När allt sen blev skit, sonen rasade i vikt, fick gulsot och jag fick en bröstinfektion med blodförgiftning efter bara en vecka, önskade jag att någon berättat hur det skulle gå till efteråt. Jag önskade att jag stannat kvar längre på BB och inte propsat på att få åka hem efter bara två dagar.