Mina bästa tips inför förlossningen!
Toppen tråd! Bra tips och råd är aldrig fel!
Ska snart föda vårat tredje barn - gulp - jag har börjat inse att även denna lilla skatt skall göra entre... Det är liksom bara att gilla läget
Tänkte fylla på för den som önskar. Att ha en positiv inställning till varje värk (den för dig närmre bebisen typ) tror jag är superviktigt samt att hur jävlig en värk än är, jag vet man tror man skall gå av på mitten, så tänk istället att det är inget farligt! Möt värken istället för att motarbeta den - dvs slappna av, inte spänna sig, andas lugnt - bli inte rädd!
Något jag minns också (vet inte om det nämns) men bli inte rädd för det enorma tryck man känner nedåt - helt galet sjukt tryck... Men det är heller inget farligt
Finns det någon som testat dyktekniken? Det är lite så jag menar ovan, ang värkarna.
Vad det gäller lustgasen, så håller jag med de flesta, den är fantastisk om den intas på "rätt sätt", dvs att man börjar andas in den precis då man känner minsta tillstymmelse till värk, för då tar den "bort" toppen på själva värken och man kan komma tillbaka "i nuet" när värken klingar av.
Har aldrig provat akupunktur, någon med bra erfarenhet?
Det där med att kissa regelbundet är också ett bra tips, blev tappad med första barnet strax innna han kom ut. Med andra barnet kissade jag regelbundet och slapp känna obehag av full blåsa. Så denna gång tänkte jag också kissa
Hm, sterila kvaddlar, vågar man testa det???
Åh, snart är man där - vare sig man vill eller ej
Lycka till allihop!