Inlägg från: HemmaHosSofi |Visa alla inlägg
  • HemmaHosSofi

hur ofta badar ni era spädbarn?

Sonen på 8v badade efter en vecka första gången, och nu badar han varje söndag.
    Dottern på 2år badar 1-2ggr i veckan.

Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • HemmaHosSofi
    AmandaBrun skrev 2010-04-12 08:57:21 följande:
    Tydligen ska ju fosterfettet vara så bra för huden att man inte bör tvätta bort det? Det fick iaf jag för mig o lät han va som gud skapa han liksom
    Ja det är väl därför man inte badar dom på ett par dagar, fick jag också lära mig.

LuViGli skrev 2010-04-12 08:56:20 följande:
    en fråga till alla.. Ville ni inte att få tvätta bort allt blod och "smuts" från era bebisar efter förlossningen??? Märkte att det vara bara jag som skrev att jag bad barnmorskan att doppa min dotter typ 2 timmar efter förlossningen... Ni kanske tvättade med tvättlapp? Men det är ju lättare att bara doppa i vattnet med babyolja i... eller?...
    Smuts? Det var ett par torkade blodfläckar på huvudet men vad gjorde de.
  • HemmaHosSofi
    AmandaBrun skrev 2010-04-12 07:25:04 följande:
    Ska nämna att han i princip aldrig kräks heller.
    Åh vad skönt Jag har ett riktigt kräkbarn, så därför måste jag bada honom en gång i veckan, annars hade det varit betydligt med sällan.
  • HemmaHosSofi
    AmandaBrun skrev 2010-04-12 11:19:28 följande:
    Har en kompis med kräkbarn o bara man kommer in i hallen så luktar det pyton ha ha.Inte avis på det
    Hehe nej det förstår jag. Än så länge är det bara bröstmjölk och det luktar knappt, bävar för puréerna {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden hur ofta badar ni era spädbarn?