hur ofta badar ni era spädbarn?
Jag har en dottter på 6 dagar som jag inte badat efter förlossningen.
Känns som om det är dags nu.
När badade ni era bebisar för första gången?
Hur ofta badade ni dem sedan?
Jag har en dottter på 6 dagar som jag inte badat efter förlossningen.
Känns som om det är dags nu.
När badade ni era bebisar för första gången?
Hur ofta badade ni dem sedan?
jag badade min dotter ca 1 vecka efter förlossningen, sen dess har jag väl badat henne ca 1-2ggr/veckan.
Dagen efter förlossningen. Och en gång i veckan ungefär efter det.
ca 1 vecka efter förlossning nu e hon 2 mån o de blir nu var tredje dag ca
Okej. Funderar på att göra det ikväll, hon luktar inte lika mycket "bebis" längre, det luktar ju så gott :)
Badade min son första gången efter ca en vecka. Badar nu varannan till var tredje dag och han är 7 veckor.
Jag bad att bada min lilla typ 2 timmar efter förlossningen, för att tvätta bort allt blod och fostervatten och så. Nästa bad var typ två dagar efter för då ville jag och min sambo få en lektion i hur man gör. Nästa bad hemma när hon var 1 vecka gammal. Under vintern badade vi henne 1 gång/veckan, nu 2ggr/veckan. Använder bara babyolja i vattnet och tvättar håret med baby shampoo (började med det när hon var typ 4 månader).
Nu är hon ren o fin :)
Vi badade henne 4 dagar efter förlossningen och sen dess badar hon ca var 3:e dag såvida hon inte bajsat ner sig själv..
Sonen var över en månad innan han badade första gången. Funkar utmärkt att tvätta noga med tvättlapp.
Därefter har han väl badat 1 eller 2 gånger i veckan. Och tvättas varje dag med tvättlapp givetvis.
Hedda badar högst en gång i veckan o har gjort sen hon föddes.
Hon tog första badet när hon var nån vecka gammal.