Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

hur ofta badar ni era spädbarn?

Min lilla kille är 11 veckor och fick sitt första bad igår. Han kommer badas var tredje vecka - en gång i månaden framöver.

Tycker också att det badas alldeles för mkt. Mysigt och så länge de inte får hudproblem så visst bada på men jag ser verkligen någon anledning till bad flera gånger i veckan.

Rengör självklart veck o runt mun o ögon dagligen.

Ska nämna att han i princip aldrig kräks heller.

• AmandaBrun
    LuViGli skrev 2010-04-12 08:56:20 följande:
    en fråga till alla.. Ville ni inte att få tvätta bort allt blod och "smuts" från era bebisar efter förlossningen??? Märkte att det vara bara jag som skrev att jag bad barnmorskan att doppa min dotter typ 2 timmar efter förlossningen... Ni kanske tvättade med tvättlapp? Men det är ju lättare att bara doppa i vattnet med babyolja i... eller?...
    Tydligen ska ju fosterfettet vara så bra för huden att man inte bör tvätta bort det? Det fick iaf jag för mig o lät han va som gud skapa han liksom
  • AmandaBrun
    SiCaBoo skrev 2010-04-12 09:04:40 följande:
    har gjort likadant som dig! Theo avskydde att bada som mindre, är idag 6 månader och ja, han har npg badat 6 ggr sedan han föddes.. Tvättar såklart vecken och liknande noga var dag. Fick beröm på 6månaderskollen för hans fina hy!! Så jag fortsätter i detta tempo till den dag han vill bada och ser det som roligt!
    Min kille har också felfri hud! Så len o go
  • AmandaBrun
    Lil W skrev 2010-04-12 10:51:40 följande:
    Nä alla får inte hud problem eller eksem men att låta bli att bada i flera veckor skulle jag nog inte göra. Men ALLA gör ju självklart olika och det respekterar jag men jag själv vill inte låta det gå så pass lång tid.
    Får man bara fråga varför du aldrig skulle låta det gå veckor mellan baden?
  • AmandaBrun
    HemmaHosSofi skrev 2010-04-12 11:18:33 följande:
    Åh vad skönt Jag har ett riktigt kräkbarn, så därför måste jag bada honom en gång i veckan, annars hade det varit betydligt med sällan.
    Har en kompis med kräkbarn o bara man kommer in i hallen så luktar det pyton ha ha.

Inte avis på det
  • AmandaBrun
    HemmaHosSofi skrev 2010-04-12 11:25:40 följande:
    Hehe nej det förstår jag. Än så länge är det bara bröstmjölk och det luktar knappt, bävar för puréerna
    Yummie!
  • AmandaBrun
    Lil W skrev 2010-04-12 17:33:38 följande:
    Jag har inte ifrågasatt er som badar era barn sällan så varför ifrågasätts jag är jag en sämre mamma för jag badade mitt barn 1-2 gånger i veckan? Likväl som jag ska stå och torka av med tvättservetter så kan jag ju bada mitt barn känns onödigt att stå och använda tvättlappar när jag likväl kan ge mitt barn ett bad. Som går snabbare om inte annat.
    Det var inte det det handlade om hörrö!

Du skrev att du aldrig skulle kunna tänka dig att låta det gå flera veckor mellan badningarna och då undrar jag bara varför?

Gillar din bebis det mycket?

Gillar du det?

Är du rädd att bebisen inte blir tillräckligt ren annars?

Vad?

Jag gav ju en anledning till varför jag badar sällan.

Det var ingen anklagelse överhuvudtaget.
Svar på tråden hur ofta badar ni era spädbarn?