• La Lola

hur ofta badar ni era spädbarn?

Hedda badar högst en gång i veckan o har gjort sen hon föddes.
    Hon tog första badet när hon var nån vecka gammal.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    LuViGli skrev 2010-04-12 08:56:20 följande:
    en fråga till alla.. Ville ni inte att få tvätta bort allt blod och "smuts" från era bebisar efter förlossningen??? Märkte att det vara bara jag som skrev att jag bad barnmorskan att doppa min dotter typ 2 timmar efter förlossningen... Ni kanske tvättade med tvättlapp? Men det är ju lättare att bara doppa i vattnet med babyolja i... eller?...
    Men alltså....vad gör det om det finns kvar?
  • La Lola
    Lil W skrev 2010-04-12 10:51:40 följande:
    Nä alla får inte hud problem eller eksem men att låta bli att bada i flera veckor skulle jag nog inte göra. Men ALLA gör ju självklart olika och det respekterar jag men jag själv vill inte låta det gå så pass lång tid.
    Det går inte att få rent bebisar på andra sätt än att just bada de menar du?
  • La Lola
    Lil W skrev 2010-04-12 17:33:38 följande:
    Jag har inte ifrågasatt er som badar era barn sällan så varför ifrågasätts jag är jag en sämre mamma för jag badade mitt barn 1-2 gånger i veckan? Likväl som jag ska stå och torka av med tvättservetter så kan jag ju bada mitt barn känns onödigt att stå och använda tvättlappar när jag likväl kan ge mitt barn ett bad. Som går snabbare om inte annat.
    Så du fick skriva som du gjorde men vi fick inte undra varför?
    Okej, då vet vi.
  • La Lola
    Lil W skrev 2010-04-13 07:54:41 följande:
    Likväl som jag ska stå och torka av med tvättservetter så kan jag ju bada mitt barn känns onödigt att stå och använda tvättlappar när jag likväl kan ge mitt barn ett bad. Som går snabbare om inte annat. Rädd att han inte skulle bli ren hahaha nä men känns onödigt att använda sig av en massa tvättlappar.
    Massa tvättlappar?
    Ahaaa! Du menar våtservetter...eller?
  • La Lola
    Lil W skrev 2010-04-13 09:03:37 följande:
    Det finns pappers tvättlappar skum tvättlappar om du inte visste sen så finns det ju även våtservetter....
    Jo, såklart vet jag det....men det var ju inte det frågan gällde.
    Du skrev "känns onödigt att använda sig av en massa tvättlappar."
    Använder man våtservetter går det nog åt en del ja. Men inte med pappers o skumvarianter.
Svar på tråden hur ofta badar ni era spädbarn?