• melamikaela

Förstföderskor, hur lång tid tog er förlossning?

Som rubrikern lyder, hur lång tid tog det?

lucas, min prins.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 19:28
    Hur lång tid tog det, från det att krystvärkarna började, tills barnet var fött? Lite lättare att svara kanske.

Min son föddes tjugosex minuter efter att krystvärkarna började.
  • Svar på tråden Förstföderskor, hur lång tid tog er förlossning?
  • saltflingan
    Åa8403 skrev 2010-04-24 16:59:29 följande:
    hejhej!! =) ni som åkt in... o sen har bebben kommit ut ganska snart .. upplever ni att ni då varit hemma "länge" med värkar o sånt då? har ni väntat in i det sista för att åka in?? ungefär hur länge har nivart hemma innan?
    Mina värkar var ganska regelbundna för första början. Vid 16 började det kännas lite jobbigt, innan hade det mest bara varit molvärk. Värkarna kom då med ca 4 minuter mellan. Runt 18 ringde jag till förlossningen och frågade lite förvirrat skillnad på förvärkar och riktiga värkar. Var helt övertygad om att det var förvärkar och att jag skulle ha det så i flera veckor till men samtidigt var jag lite orolig och ville veta hur länge det skulle hålla på innan jag skulle börja tänka på att åka in för en koll.

Hade då redan tagit alvedon, som inte hjälpte. Provade även att duscha utan resultat, fast inte heller då insåg jag att det var på allvar. (Sonen föddes 3,5 vecka för tidigt så jag var inte alls beredd på förlossning.) Vid 19.30 ringde jag och sa att jag kommer in. Då hade jag 1,5 minut mellan värkarna. Problemet var bara att jag fortfarande var ensam hemma ute på landet utan bil. Sambon kom hem precis innan jag skulle ringa efter taxi. Han fick packa en väska och sen åkte vi in. Skrevs in 20.25 och sonen föddes 23.12.

Hade jag haft möjlighet så hade jag nog åkt in vid 19.
  • cocos87
    hejhej!! =)ni som åkt in... o sen har bebben kommit ut ganska snart .. upplever ni att ni då varit hemma "länge" med värkar o sånt då? har ni väntat in i det sista för att åka in?? ungefär hur länge har nivart hemma innan?
    Jag var hemma riktigt länge, var öppen 7cm när jag kom in!
    Nathalie 090607, BF 101029
  • JustJack
    hejhej!! =) ni som åkt in... o sen har bebben kommit ut ganska snart .. upplever ni att ni då varit hemma "länge" med värkar o sånt då? har ni väntat in i det sista för att åka in?? ungefär hur länge har nivart hemma innan?
     Jag var hemma i 36 timmar med värkar. Var 9-10 cm öppen när jag kom in och  dottern föddes knappt 2 timmar senare. Fick aldrig regelbundna värkar och kunde inte sitta ner under värkarbetet pga trycket bakåt var så stort, så jag ville inte riskera att åka in till förlossningen för att få veta att jag kunde åka hem igen. Så det var inte riktigt med vilje att jag var hemma så länge, men skulle nog göra ungefär så igen nästa gång om jag kan välja. 
  • 080702

Jag hade värkar flera nätter (men inte dagtid, då jobbade jag) innan vår son föddes. Men kl. 11 en söndag satte det igång på riktigt, kl. 15 skrevs vi in (9 cm öppen) och kl. 19 föddes han. Det var ca en timma efter vattenavgång och efter ca 35 min krystning.  

• nelli08

Min dotter e född 2 timmar efter att vi anlände till förlossningen. Så det gick snabbt.

• gumsalumsaa

Det här är någonting som är ett så enorm orosmoment för min del! :(
    Vi måste åka 15 mil till BB när det är dags. Min största panik är verkligen att inte hinna fram. Även om man verkligen borde det.
    Haha, tro mig att jag kommer sticka hemifrån så fort jag får minsta lilla värk.

• ungmamma101

6 timmar från första värken

• thogstrom

För mig tog det ca 6-7timmar från första värken. Hade krystvärkar i 55min. :)

Älskade Tristan 16/2-10 ♥
  • Meria

Från första värken 20 timmar. Krystvärkar 2 timmar.

♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
  • SandraAndersson

Startade med vattenavgång och sonen är född tre timmar senare... Krystvärkar i en halvtimme!

• MsLili

Igångsättning i 36timmar. Krystvärkar i över 1 timma som slutade med klipp och sugklocka.

• Frogstomp

40 minuter efter att jag fick börja krysta.

• magizmaka

Från att jag kom till förlossningen till att sonen var ute tog det 4 timmar. Från att jag började krysta tog väl 10 minuter.

Svar på tråden Förstföderskor, hur lång tid tog er förlossning?