• melamikaela

Förstföderskor, hur lång tid tog er förlossning?

Som rubrikern lyder, hur lång tid tog det?

lucas, min prins.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 19:28
    Hur lång tid tog det, från det att krystvärkarna började, tills barnet var fött? Lite lättare att svara kanske.

Min son föddes tjugosex minuter efter att krystvärkarna började.
  • Svar på tråden Förstföderskor, hur lång tid tog er förlossning?
  • AmandaBrun

Jag låg med krystvärkar i två timmar då han låg snett...tillsist blev det sugklocka. Då var han ute på två krystningar.

Det va milt sagt ganska tufft

• Gravid2010

1h 10 min, med sugklocka tillslut.

• SötFlöt

Jag hade värkar sammanlagt 16 timmar. När vi kom till förlossningen var jag öppen 0 cm sedan gick vattnet och då öppnade jag mig fullt på 2 timmar sedan krystade jag i 20 min, klart! Väldigt bra förlossning hade jag.

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Netha85

Totalt 26 timmar från första värk.
    ca 2 timmar från första krystvärk pga att han fastna i födelsekanalen. =( Men efter 1 timme o 56 min fick jag adrenalinspruta, då tog det bara 2 min innan han var ute. =)

• Nenna B
    melamikaela skrev 2010-04-11 19:12:53 följande:
    Som rubrikern lyder, hur lång tid tog det? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 19:28Hur lång tid tog det, från det att krystvärkarna började, tills barnet var fött? Lite lättare att svara kanske.Min son föddes tjugosex minuter efter att krystvärkarna började.
    2 timmar ungefär... Hua!
  • Dark star

5 timmar.. likadant med andra barnet... inga bedövningar...

Fick episural med dotter nu 2 mån gammal och då tog det aningen längre tid, men smärtan försvann nästan helt så det va det värt!!
  • Sarilariz
    Sarilariz skrev 2010-04-12 10:58:27 följande:
    20 min med krystvärkar, från att vattnet gick 7,5h
    Från att jag började känna värkar över huvud taget 6h
  • Madde01

Blev igångsatt 09.30 på morgonen kl. 14.19 var han ute :) Krystvärkarna började 14.15. Så 2 krystvärkar {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Förstföderskor, hur lång tid tog er förlossning?