• egenart

Homo/bi/trans samt alla intresserade.

Efter en hel del övervägande så ger jag det en chans att skapa en tråd som ska fungera som en samlingsplats för alla homo/bi/transpersoner och även alla dem som är bara allmänt intresserade.

Välkommen in och ha det trevligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-17 08:39
    Ett förtydligande. Denna tråd ska bara fungera som en samlingsplats för minoriteter som faller utanför de normativa ramarna. Den har ingen specifik inriktning vad som ska skrivas här inne. Jag valde att begränsa mig till homo/bi/transpersoner eftersom de många gånger hänger i samma kretsar. Tänkte först bara skapa en transtråd men då blir den alldeles för smal och jag skulle troligen få sitta helt själv här inne.

• Svar på tråden Homo/bi/trans samt alla intresserade.
  • egenart

Jag öppnar upp tråden med att lägga in trailerlänkar på två underbara och mänskliga queerfilmer som betyder en hel del för mig. Sommersturm och the Sum of Us.

• egenart

Tar mig rätten att kalla mig för man trots att jag anatomiskt är kvinna eftersom det är där jag känslomässigt hör hemma. Ids inte att fortsätta utreda varför jag känner som jag gör, har gjort det i så många stressiga år. Det får vara nog nu. Jag har valt att landa i känslan och lever därefter och mår mycket bättre nu tack vare det. Känslan har dessutom växt sig starkare med åren och min honlighet är för mig idag främmande. Jag är kär, gift med en man och tänder endast på män. Ser mig därför som bög, trots att jag har fött barn. Livet är inte en rak linje...

Är en bög född i en honkropp som har fött barn.
  • egenart
    Magnus Y skrev 2010-04-12 18:50:17 följande:
    En av de mest insiktsfulla och vettiga kommentarer som har skrivits här på FL! Förbannat bra skrivet! Verkligen stort lycka till med att leva som den du känner att du är!' Skit ett jävla stort stycke i vad alla andra förståsigpåare tycker och tänker och skriver!
    Så befriande att få läsa dina ord, de uppskattas verkligen, speciellt eftersom jag väljer att sticka ut hakan med risk att få den tillbaka. Tack för det! Mycket har jag att tacka min underbara och kloka man som både har låtit mig växa och blomma ut i min egen riktning men även ständigt stöttat mig med insiktsfulla ord.
  • egenart
    Anonym (bix) skrev 2010-04-15 07:39:48 följande:
    Men bra, hoppas du får fortsätta må bra i det du landat i nu. Roligt att få läsa hur det kan vara - det finns så många olika sätt att vara och leva, som är rätt fast på olika sätt. Lycka till!
    Tack, dina ord uppskattas.
  • egenart
    Anonym (bix) skrev 2010-04-15 07:48:59 följande:
    Jag hoppas det kan få vara OK att vara bi men inte öppen med det, i den här tråden? I så många andra trådar och forum blir man exkluderad om man inte håller med om att det är en självklarhet att komma ut.  Jag har inte kommit ut mer än till några få, och det handlar inte om att jag är kuvad, rädd eller går emot mig själv. Jag har inget behov av att prata om min sexualitet med folk i allmänhet, och det är inget konstigt för mig. Jag lever som ensamstående förälder i ett väldigt heteronormativt samhälle och har stort behov av att passa in, och skäms inte det minsta för det. Skulle nån fråga mig om min läggning skulle jag inte ljuga, men det är väldigt osannolikt att någon skulle komma på tanken här... Skulle jag träffa en kvinna som är öppen skulle läget förstås bli ett annat, om vi skulle ha ett förhållande. Men idag är det som jag skrev ovan och det känns helt OK. Helst vill jag träffa någon som är som jag, dvs som inte lever öppet, om jag ska träffa en kvinna. Jag fastnar också mest för kvinnor som lever heteroliv. Jag letar inte aktivt efter partner, varken en man eller en kvinna, men jag har stort intresse av att byta funderingar och tankar med andra som tänker och känner på liknande sätt, oavsett livssituation och -val.
    Självklart, det kan bara vara upp till var och en om man vill vara öppen med vem man är eller inte. I vissa situationer är det bara klokt och här inne är det ju sällan någon trevlig stämning. Då får man anpassa sig.

Jag hoppas att du finner någon likasinnad här inne som du kan utbyta tankar med.
  • egenart

Fint att tråden växer, att fler människor har hittat hit, det behövs verkligen en seriös homo/bi/transtråd här inne. Ville skapa en tråd som var tänkt att fungera som ett andningshål och en mötesplats för alla som av någon anledning inte känner sig hemma i vårt normativa samhälle. Själv så är jag som redan blivit sagt en man född i en kvinnokropp och är inne i en stressig och klart utvecklande period av mitt liv. Förväntar mig väl inte så mycket av värde här inne gällande detta men alla bäckar små...

• egenart
    Love family skrev 2010-04-16 23:04:37 följande:
    Har en vän som var tjej och genomgått psykolog samtal och nu alla operationer....Jag är så glad för hans skull för nuär han den han vill vara och känner sig hel och med mer livsglädje än någonsin...:)
    Härligt att höra att det har gått bra för honom! :) Tyvärr så går ju inte alla att definiera och därför finns det en stor gråzon av människor som läkarna inte kan hjälpa och som därför lämnas utanför. Jag är en av dem och försöker istället göra det bästa av situationen genom att bli vältränad och träna bort brösten. Bli av med så mycket honlighet som möjligt.
  • egenart
    Love family skrev 2010-04-17 00:39:12 följande:
    tråkigt att höra:( ...inboxamig om du vill ha stöd och lära känna mig :)
    Det gör jag gärna, tack för inviten. :) Någon gång under helgen hör jag av mig till dig.
  • egenart
    Love family skrev 2010-04-17 10:32:21 följande:
    Låter bra, men du som är kille i egntligen ( bara det att du föddes kvinnokropp ) förälskar du dig i tjejer eller killar? Det kanske står någonstans kan ju ha missat. då hörs vi snarrt..ser fram imot att lära känna dig. kram. Själv älskar jag träning, men varit sjuk i över en månad nu samt legat på sjukhus i ett par månader så min välktränade kropp är inte vältränad längre:( Men jag kommer igen :)
    Kan svara lite kort här för att sedan skriva lite längre i din inbox. Jag ser mig själv som bög idag eftersom jag så här långt bara har blivit förälskad i män. När det gäller min tändning genom åren så är det ett mer komplext och privat område som jag hellre tar upp med dig privat. Fint att få skriva vidare med dig.

Aj då, jag hoppas att du snart får känna dig helt frisk igen, att det inte är något alltför allvarligt. Men du är ju optimistisk med att komma igång igen med träningen, så det verkar som om du kommer att bli helt bra igen. :)
    "Get up, stand up: stand up for your rights / Get up, stand up: don't give up the fight!"
Svar på tråden Homo/bi/trans samt alla intresserade.