Anonym (bix) skrev 2010-04-15 07:48:59 följande:
Jag hoppas det kan få vara OK att vara bi men inte öppen med det, i den här tråden? I så många andra trådar och forum blir man exkluderad om man inte håller med om att det är en självklarhet att komma ut. Jag har inte kommit ut mer än till några få, och det handlar inte om att jag är kuvad, rädd eller går emot mig själv. Jag har inget behov av att prata om min sexualitet med folk i allmänhet, och det är inget konstigt för mig. Jag lever som ensamstående förälder i ett väldigt heteronormativt samhälle och har stort behov av att passa in, och skäms inte det minsta för det. Skulle nån fråga mig om min läggning skulle jag inte ljuga, men det är väldigt osannolikt att någon skulle komma på tanken här... Skulle jag träffa en kvinna som är öppen skulle läget förstås bli ett annat, om vi skulle ha ett förhållande. Men idag är det som jag skrev ovan och det känns helt OK. Helst vill jag träffa någon som är som jag, dvs som inte lever öppet, om jag ska träffa en kvinna. Jag fastnar också mest för kvinnor som lever heteroliv. Jag letar inte aktivt efter partner, varken en man eller en kvinna, men jag har stort intresse av att byta funderingar och tankar med andra som tänker och känner på liknande sätt, oavsett livssituation och -val.
Självklart, det kan bara vara upp till var och en om man vill vara öppen med vem man är eller inte. I vissa situationer är det bara klokt och här inne är det ju sällan någon trevlig stämning. Då får man anpassa sig.
Jag hoppas att du finner någon likasinnad här inne som du kan utbyta tankar med.