Inlägg från: Loppan11 |Visa alla inlägg
  • Loppan11

5 månader bebis förstoppad! tips!?

Lactulos. Finns att köpa receptfritt på apoteket.

• Loppan11
    Gravid2010 skrev 2010-04-12 09:39:23 följande:
    En tesked messmör i ersättningen får igång magen snabbt! Om det behövs kan du ge det varje gång.Lactulos skulle jag personligen undvika i det längsta.. (testa det själv först och känn vilka magknip man kan få av det! )
    Det beror ju på i vilken dos man ger Lactulos. Fråga apotekspersonalen om det. Jag har blivit rekommenderad Lactulos av läkare så fort mina barn har haft problem med förstoppning ända sedan de var små. Och...de hade betydligt värre magknip och ondare när de hade förstoppning än när de fick ett par droppar Lactulos.
  • Loppan11
    Gravid2010 skrev 2010-04-12 09:52:30 följande:
    Det är samma poäng med de bägge... Det handlar om lactos och sockerarter som binder vätska i tarmen. Messmör är billigare och godare.. och ger garanterat inte magknip. Läkare rekomenderar lactulos för att det är ett läkemedel och för att de får betalt för att göra det.
    Rekommenderar de katrinplommonpuré för att de får betalt av Nestle och semper också tror du?? Jag tror nog och har erfarenhet att de tittar på graden av förstoppning när de gör sina rekommendationer. Först brukar de ju rekommendera husmorsknepen och sedan medicin om (som i mitt fall) bebisen var superförstoppad och inga sådana metoder hjälpte.
  • Loppan11

Nu vet vi att du tycker att läkarvetenskapen är dålig. Men jag gissar ändå att trådskapare som frågar något vill ha svar på vad som rekommenderas. Så. Nu lämnar jag denna tråd..

• Loppan11
    Loppan11 skrev 2010-04-13 14:32:26 följande:
     Nu vet vi att du tycker att läkarvetenskapen är dålig. Men jag gissar ändå att trådskapare som frågar något vill ha svar på vad som rekommenderas. Så. Nu lämnar jag denna tråd..
    Detta var ett citat till #13
Svar på tråden 5 månader bebis förstoppad! tips!?