Inlägg från: Gravid2010 |Visa alla inlägg
  • Gravid2010

5 månader bebis förstoppad! tips!?

En tesked messmör i ersättningen får igång magen snabbt! Om det behövs kan du ge det varje gång.

Lactulos skulle jag personligen undvika i det längsta.. (testa det själv först och känn vilka magknip man kan få av det! )

• Gravid2010
    Loppan11 skrev 2010-04-12 09:45:16 följande:
    Det beror ju på i vilken dos man ger Lactulos. Fråga apotekspersonalen om det. Jag har blivit rekommenderad Lactulos av läkare så fort mina barn har haft problem med förstoppning ända sedan de var små. Och...de hade betydligt värre magknip och ondare när de hade förstoppning än när de fick ett par droppar Lactulos.
    Det är samma poäng med de bägge... Det handlar om lactos och sockerarter som binder vätska i tarmen.

Messmör är billigare och godare.. och ger garanterat inte magknip. 

Läkare rekomenderar lactulos för att det är ett läkemedel och för att de får betalt för att göra det.
  • Gravid2010
    Gladabarnensmamma skrev 2010-04-12 21:25:54 följande:
    Pa vilket satt menar du att lakarna far betalt for att rekommendera lakemedel man inte ens behover recept for?
    Ja för det första får de lön.

För det andra MÅSTE de rekomendera godkända läkemedel.. Jag tror tom att det är förbjudet för dem att rekomendera annat som tex hälsokost.

..och för det tredje så finns det ex där de fått gåvor, bonus mm, för att ex rekomendera ett visst magläkemedel el p-piller.
Svar på tråden 5 månader bebis förstoppad! tips!?